×
×

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:
بیمه رایگان۱میلیون و۴۰۰هزارنفراز روستاییان کشور

  • کد نوشته: 26761
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امید روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال استان کرمان با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی است افزود: در دهه ۷۰ و تا اواسط دهه ۸۰ مجموعه اعتباراتی که در بحث توانمندسازی کمیته امداد به پنج درصد می رسید اما امروز ۵۰ درصد اعتبارات کمیته امداد به سمت توانمندسازی پیش می رود که این مهم عملکرد خوب کمیته امداد را نشان می دهد.
    بیمه رایگان۱میلیون و۴۰۰هزارنفراز روستاییان کشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت‌: طرحی در ١۵ مهرماه در روز روستا توسط رئیس جمهوری به تصویب رسید تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور بیمه رایگان شوند و سهم قالیبافان ۴۰۰ هزار نفر بود که استان کرمان می تواند سهم خود را در این زمینه مطالبه کند.

    بیمه رایگان۱میلیون و۴۰۰هزارنفراز روستاییان کشور

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امید روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال استان کرمان با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی است افزود: در دهه ۷۰ و تا اواسط دهه ۸۰ مجموعه اعتباراتی که در بحث توانمندسازی کمیته امداد به پنج درصد می رسید اما امروز ۵۰ درصد اعتبارات کمیته امداد  به سمت توانمندسازی پیش می رود که این مهم عملکرد خوب کمیته امداد را نشان می دهد. 

    وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت بالایی دارد گفت: استعدادهای بالقوه‌ای در این استان وجود دارد و در چند ماهه اخیر تحرک خوبی در حوزه اشتغال روستایی کرمان ایجاد شده که قابل تقدیر است.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دغدغه مطرح شده امروز مسولان و نمایندگان مجلس شورای کرمان بیمه قالیبافان در این استان بود تصریح کرد:  یک طرح ١۵ مهرماه در روز روستا توسط رئیس جمهوری به تصویب رسید تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور بیمه رایگان شوند و سهم قالیبافان ۴۰۰ هزار نفر بود که استان کرمان می تواند سهم خود را در این زمینه مطالبه کند. 

    امید با اشاره به مشاغل خرد و کوچک بیان کرد: ظرفیت های این استان در این زمینه باید گفته شود و مشکل کشور ما در حوزه اشتغال مسائل مالی نیست زیرا سازمان ها و نهادهای حاکمیتی، سپاه و بنیاد مستضعفان منابعی برای اشتغال تعریف کردند بلکه باید در این زمینه انسجام و هماهنگی داشته باشیم و طرح های اشتغال کوچک نیز باید در این زمینه دیده شود.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه لایحه دهیاری ها توسط دولت به مجلس ارائه شده است تصریح کرد: این لایحه برای قوام و فعال شدن روستا ارائه شده و  از روزی که دهیاری ها  در روستاها فعال شدند روستاها سامان گرفتند و در سه سال گذشته از محل ارزش افزوده ها به روستاها برای زیرساخت روستاها ۱۸هزار میلیارد تومان  به روستاها کمک شده است. 

    وی افزود: در لایحه دهیاری ها اختیار روستا را در زمینه امورات مربوط به مسکن، نظافت و بهداشت را به دهیاری‌ها داده شده و به عنوان شهردار روستا می شوند. 

    امید بیان داشت: نرخ جمعیت روستایی کشور ابتدای انقلاب ۶۵ درصد بود و هم اکنون به ۲۶ درصد و جمعیت شهری ۷۴ درصد رسیده  اما  از سال ۹۵ کاهش شدید مهاجرت روستایی و مهاجرت معکوس رخ داده  و نرخ جمعیت روستایی بهبود یافته است. 

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق آمار مرکز آمار ایران در سال آینده شاهد کاهش جمعیت روستایی به صفر برسد و از پنج میلیون واحد مسکن روستایی ۲.۵ میلیون مسکن آن بازسازی شدند و واحدهایی که ساخته شده اند مقاوم هستند.

    وی تصریح کرد:  ایجاد اشتغال مهم ترین اقدام برای روستاییان است و به فرمایش مقام معظم رهبری روستای پایدار روستایی است که در آن کار، تولید و اشتغال باشد. 

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به مدیریت مسکن ایتام روستایی گفت: بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه پیش بینی شده که در این زمینه ۲۰هزار واحد توسط کمیته امداد و مابقی توسط سازمان بهزیستی لیست ارائه شده  و ۸۰ درصد کار در این زمینه پیش رفته است. 

    استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم این استان به لحاظ توسعه، رفاه و تثبیت جمعیت و بهره وری به یک وضعیت مطلوبی برسد. 

    علی زینی وند با اشاره به اینکه همگرایی بین مسؤلان استان وجود دارد و در حوزه فضای کسب و کار استان کرمان رو به بهبود است گفت: در این زمینه کوتاهی از مدیران دیده نشده است. 

    وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی مسائل شهرستان ها دسته بندی می شود خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد تصمیماتی که در شهرستان ها گرفته شده در حوزه اشتغال بوده است.

    استاندار کرمان با اشاره به اینکه سند آمایش برای هر روستا در حال تدوین است گفت: طی سه ماهه اخیر استان کرمان به سه استان اول در حوزه اشتغال روستایی رسیده است. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *