×
×

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی
صدورالکترونیکی۵۰درصدنسخ پزشکی درمانی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 27208
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر جلال جهان نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تنها در مراکز ملکی استان روزانه بیش از ۲ هزار نسخه الکترونیکی پیچیده می شود.
    صدورالکترونیکی۵۰درصدنسخ پزشکی درمانی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۵۰ درصد نسخ پزشکی مراکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی در استان الکترونیکی پیچیده می‌شود.

    صدورالکترونیکی۵۰درصدنسخ پزشکی درمانی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر جلال جهان نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تنها در مراکز ملکی استان روزانه بیش از ۲ هزار نسخه الکترونیکی پیچیده می شود.

    وی افزود: میانگین استان در شاخص نسخه الکترونیکی با شاخص کشوری که حدود ۵۰ درصد است برابر است.

    وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری تا پایان آذرماه در استان ۶ هزار و ۴۵۹ نفر بوده است اظهار داشت: تعداد کل مراجعان سرپایی نیز در این مدت ۴۰۴ هزار و ۶۳۱ نفر بوده است.

    وی اظهار داشت: ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت هزینه درمان بیمه شدگان سازمان به طرف قرار داد پرداخت می شود، هم اینک با ۴۲۰ مرکز خصوصی و دولتی در این استان به منظور خرید خدمت قرار داریم.

    وی افزود: در درمان مستقیم نیز ماهانه ۸۰ میلیارد ریال می کنیم.

     مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی هم گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای در کشور ۴۲ درصد است که این استان ۸۶۳ هزار نفری چهار درصد از میانگین کشوری در این شاخص عقب است.

    سیداحمد سیدی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه ای استان ۳۸ درصد است اظهار داشت: هم اینک ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت این خطه زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند در حالی که باید این آمار حدود ۴۵۰ هزار نفر باشد.

    وی افزود: تعداد بیمه شدگان این استان در سال جاری ۱۰۴ هزار و ۹۹۲ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری ندارد.

    وی اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان با احتساب افراد تبعی به ۱۸۸ هزار و ۶۴۳ نفر می رسد همچنین ۴۰ هزار نفر نیز جامعه مستمربگیر هستند.

    سیدی به مشکلات اقتصادی و شرایط شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در این شرایط به کسب و کارها خسارت زیادی وارد شد اما تلاش کردیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم و به همین دلیل تعداد آمار بیمه شدگان در این استان کاهش نیافت.

    مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ساختار اشتغال استان در بحث صنعتی نسبت به سایر استان ها ضعیف است، بیشترین آمار بیمه ای استان مربوط به صنعت دامپروری، صنایع دستی، صنعت ساختمان و کارگاه های کوچک است که ضریب اشتغال در استان را تشکیل می دهد اما متاسفانه در سال های اخیر این نوع اشتغال از جمله ساخت و سازها نیز پایدار نبوده است.

    وی پایین بودن سرانه درآمد خانوار ها را نیز یکی دیگر از دلایل شاخص پایین بیمه ای در استان دانست و افزود: افراد غیر شاغل توانایی پرداخت سهمی بیمه ای در خصوص پوشش بیمه ای مشاغل آزاد و اختیاری ندارند.

    سیدی بر اجرایی شدن نسخه الکترونیکی در استان تاکید کرد و گفت: حذف دفترچه درمان مصوبه برنامه پنجم است و هم اینک اجرایی شدن آن الزامی است.

    وی اظهار داشت: اجرای این طرح مزایای زیادی دارد که سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال تنها در حذف دفترچه فیزیکی صرفه جویی دارد.

    وی با بیان اینکه هم اینک ۳۰ خدمت این سازمان بیمه گر به صورت غیر حضوری به بیمه شدگان خدمت ارایه می دهد افزود: خدمت الکترونیکی سودآوری ملی دارد.

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *