×
×

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری
کمک۳۷میلیاردریالی به طرح‌مسکن کمیته‌امداد

  • کد نوشته: 28061
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی ملکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته ۲ خیر از آلمان و انگلیس برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی کمک کردند.
    کمک۳۷میلیاردریالی به طرح‌مسکن کمیته‌امداد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تامین مسکن به عنوان یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: خیران خارج از کشور ۳۷ میلیارد ریال به بحث تامین مسکن مددجویان این نهاد کمک کردند.

    کمک۳۷میلیاردریالی به طرح‌مسکن کمیته‌امداد
    کمک۳۷میلیاردریالی به طرح‌مسکن کمیته‌امداد
    کمک۳۷میلیاردریالی به طرح‌مسکن کمیته‌امداد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی ملکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته ۲ خیر از آلمان و انگلیس برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی کمک کردند.

    وی اظهار داشت: سال‌گذشته احداث ۲۸۴ مسکن برای مددجویان با تفاهم‌نامه با سپاه منعقد شد که از این تعداد ۹۰درصد به خانواده‌های زیرپوشش تحویل داده شد.

    ملکپور افزود: تعهد ساخت مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این ۵۰۰ واحد بود که همه این واحدها از محل تسهیلات کمیته امداد، خیران، تسهیلات بلاعوض و آورده مددجویان احداث و واگذار شد.

    ملکپور به تعمییر و بازسازی ۷۰۳ مسکن مدجویان زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و گفت:یک‌هزار و ۶۹ خانه مددجویان فاقد سرویس بهداشتی و یکهزار و ۴۸۶ واحد بدون گازکشی است.

    به گفته وی، خیران می‌توانند کمک‌های خود برای تامین و تعمیر مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را از طریق ادارات کمیته امداد امام در سراسر استان، مراکز نیکوکاری و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* به دست نیازمندان برسانند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی در سال گذشته در استان، گفت: تعداد مراجعات مردم به این نهاد حمایتی بیش از ۴۳ درصد افزایش داشت.

    ملکپور با اشاره به اینکه اعتبارات کمیته امداد امام به صورت تعهدی است، گفت: تعهد استان در حوزه مشارکت مردمی در سال‌گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال بود که با توجه به اعتماد مردم به این نهاد در این مدت ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در استان جمع‌آوری شد.

    وی اظهار داشت: در این مدت در استان ۴۰ میلیارد ریال از محل صدقات ، ۳۰۰ میلیارد ریال از محل طرح اکرام ایتام و محسنین، ۱۴۰ میلیارد ریال از محل زکات،  ۲۷۰ میلیارد ریال در مراکز نیکوکاری و ۱۵۰ میلیارد ریال در حوزه مبتنی بر نیاز در قالب جشن نیکوکاری، نذر قربانی، اطعام و احسان حسینی و  سایر حوزه‌ها و سرفصل‌ها تامین اعتبار شد.

    به گفته وی، هم‌اکنون ۱۸ اداره و ۹۳ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که ۴۷ مرکز نیکوکاری استان با محوریت مساجد فعال هستند.

    مدیرکل کمیته امداد امام استان اظهار داشت: در این مدت  ۲ هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال خرد و پایدار برای جامعه هدف ایجاد شد.

    ملکپور با اشاره به اینکه طرح اشتغال نیازسنجی اشتغال و استفاده از توان دستگاه‌های موازی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این نهاد در دست اجراست ،افزود: پارسال ۱۰۰ درصد سهم کاریابی این نهاد جذب شد و یکهزار خانواده زیرپوشش نهاد خودکفا شدند.

    وی به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه طرح کارانگیزی،توان افزایی، خودکفایی و کارآفرینی در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، صنعتی، معدنی و خدمات،  زنبورداری، فرش و حمل و نقل بوده است.

    به گزارش ایرنا، هم اکنون ۴۳ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان زیرپوشش این نهاد در قالب مستمری بگیر دائم و تبصره ۱۴ به صورت موقت و ۶ماهه قرار دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *