×
×

ثبات بازارمرغ باافزایش۴۵۰۰تومان درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 29193
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا از بازار فروشندگان گوشت مرغ در شهرهای استان خراسان شمالی به خصوص بجنورد مرکز استان که بیشترین فروشگاههای عرضه این مواد پروتینی را دارد، حاکیست که از روز گذشته تاکنون گوشت مرغ به وفور در بازار وجود دارد و برخلاف هفته های گذشته نه تنها دیگر از صف خریداران خبری نیست که تعدادی از فروشندگان نیز به دلیل نبود مشتری نگران گوشت مرغ موجود در فروشگاههای خود هستند.
    ثبات بازارمرغ باافزایش۴۵۰۰تومان درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    بازار مرغ استان خراسان شمالی پس از حدود دو هفته روزهای پرالتهاب ناشی از افزایش تقاضای کاذب و احتکار خانگی با روند افزایشی توزیع گوشت مرغ به ثبات رسید.

    ثبات بازارمرغ باافزایش۴۵۰۰تومان درخراسان شمالی

    به گزارش  بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا از بازار فروشندگان گوشت مرغ در شهرهای استان خراسان شمالی به خصوص بجنورد مرکز استان که بیشترین فروشگاههای عرضه این مواد پروتینی را دارد، حاکیست که از روز گذشته تاکنون گوشت مرغ به وفور در بازار وجود دارد و برخلاف هفته های گذشته نه تنها دیگر از صف خریداران خبری نیست که تعدادی از فروشندگان نیز به دلیل نبود مشتری نگران گوشت مرغ موجود در فروشگاههای خود هستند.

    هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مواد پروتینی استان خراسان شمالی مطابق با مصوبه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی این مواد پروتینی  ۲۴۹ هزار ریال در هر کیلوگرم به فروش می رسد و در روزانه  ۴۷ تن گوشت گرم  راهی بازار می شود.

    کاهش تقاضا و تثبیت قیمت 
    رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت : بازار مرغ این استان پس از چند هفته روزهای پرالتهاب و صف خریداران که بخش زیادی از آن ناشی از تقاضای کاذب و احتکار خانگی بود از ۴۸ ساعت گذشته به دنبال تعیین نرخ جدید هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال به ثبات رسید و با افزایش عرضه دیگر خبری از تقاضاهای کاذب هفته های گذشته نیست.
    حسین قاسم زاده  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار روزانه ۴۷ تن گوشت گرم مرغ در بازار های این استان با قیمت مصوب توزیع می شود و بازار تا حد زیادی به اشباع رسید و برخی از فروشندگان نیز این روزها مشتری برای فروش گوشت مرغ ندارند.
    وی تقاضای کاذب، احتکار خانگی و بروز مشکل در توزیع را دلیل اصلی التهاب چند هفته گذشته بازار گوشت مرغ در استان خراسان شمالی و بسیاری دیگر از استان های کشور اعلام کرد و فعالیت پاره وقت کشتارگاهها را نیز دلیل دیگری بر این التهاب دانست.
    وی خاطرنشان کرد : در شرایط فعلی کمبود مرغ در بازار احساس نمی شود و ستاد تنظیم بازار برای مصرف ماه رمضان نیز تدابیر خوبی اتخاذ کرد تا گوشت مرغ به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.
    پیش بینی یک هزار تن مرغ برای ماه رمضان 
    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید هزار و ۶۰۸ تن مرغ در مرغداری‌های این استان برای تامین و توزیع گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.
    عبدالله یوسفی تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در افرایش و تعیین قیمت هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال برای مصرف کنندگان  را عامل اصلی فروکش کردن التهاب بازار مرغ در چند روز اخیر اعلام کرد و گفت : در روزهای اخیر نه تنها دیگر صف برای تهیه مرغ در فروشگاههای عرضه این مواد پروتینی وجود نداشت که برخی از فروشگاهها با کمبود مشتری مواجه شدند.
    خراسان شمالی ۱۰۱ واحد مرغداری دارای مجوز دارد که طبق آمار  ۸۸ واحد از این مرغداری ها فعال  هستند و حدود ۸۰ درصد از نیاز مصرفی حدود ۲۸ هزار تنی این استان در داخل تامین و مابقی از استان های همجوار تامین می شود.
    هم اکنون مصرف سرانه گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۲ کیلوگرم است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *