×
×

رکوردارانتخابات شوراها،بانوان روستایی دراسفراین

  • کد نوشته: 30117
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین از ایرنا، براساس آمار رسمی ۸.۵ درصد از داوطلبانی که برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین نامنویسی کردند را زنان تشکیل می دهد که نسبت به میانگین شرکت زنان در سطح استان حدود سه درصد و در مقایسه با ثبت نام داوطلبان زن در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان نیز دو برابر افزایش یافت و رکود بی سابقه ای برای حضور زنان در کسوت داوطلبان انتخابات شوراها در مناطق روستایی خراسان شمالی به ثبت رسید.
    رکوردارانتخابات شوراها،بانوان روستایی دراسفراین
  • تبلیغ هدفمند

    رشد دو برابری حضور بانوان داوطلب عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی رکورد بی سابقه ای را در مقایسه با ادوار گذشته به خصوص دور پنجم ( فعلی) شوراهای اسلامی روستایی به ثبت رساند.

    رکوردارانتخابات شوراها،بانوان روستایی دراسفراین

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین از ایرنا، براساس آمار رسمی ۸.۵ درصد از داوطلبانی که برای  ششمین دوره انتخابات  شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین نامنویسی کردند را زنان تشکیل می دهد که نسبت به میانگین شرکت زنان در سطح استان حدود  سه  درصد و در مقایسه با ثبت نام داوطلبان زن در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان نیز دو برابر افزایش یافت و رکود بی سابقه ای برای حضور زنان در کسوت داوطلبان انتخابات شوراها  در مناطق روستایی خراسان شمالی به ثبت رسید.

    رشد دو برابری ثبت نام زنان در شورای روستایی 
     فرماندار شهرستان اسفراین گفت: ۸.۵ درصد از مجموع داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا ها در این شهرستان را زنان تشکیل می دهند که این‌ آمار ‌نسبت به دروه پنجم  انتخابات شوراهای روستایی  در این شهرستان ۲ برابر بیشتر شد.
    مهدی کرامتی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹۶۰ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شورای های روستا ها در شهرستان اسفراین ۸۷۹ نفر مرد و ۸۱ نفر را زنان تشکیل می دهند  و این در حالیست که آمار زنان داوطلب در دوره پنجم که ۴۴ نفر بود.
    وی  با اشاره به استقبال و مشارکت بالای زنان روستایی اسفراین برای  کسب کرسی شوراهای روستاهای شهرستان گفت: براساس بررسی آمار ثبت نام داوطلبان زن روستایی برای انتخابات ششم شوراهای اسلامی روستایی در اسفراین حدود سه درصد از میانگین آمار زنان در هفت شهرستان دیگر استان خراسان شمالی نیز بالاتر است.
    وی افزود: برای این دوره  از انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان اسفراین ۲۹ نفر ار بانوان در بخش بام و صفی آباد و ۵۲ نفر از بانوان در بخش مرکزی ثبت نام کردند.
    پیشتازی زیر دیپلمی ها 
    فرماندار شهرستان اسفراین اظهارداشت : از مجموع داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در این شهرستان حدود ۵۴۳ نفر دارای مدارک زیردیپلم شامل ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند که در مجموع بیش از ۵۶ درصد از داوطلبان را تشکیل می دهند و مابقی مدارک دیپلم  و بالاتر( کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، کاردانی و حوزوی )  دارند.
    به گفته وی از مجموع داوطلبانی که برای انتخابات شوراهای اسلامی روستایی نامنویسی کردند، ۱۸۷ نفر سابقه حضور در دوره های پیشین شوراهای اسلامی روستا را دارند و ۷۷۳ برای اولین بار داوطلب شدند.
    کرامتی افزود : بیش از ۶۷ درصد از این داوطلبان نیز در گروه سنی زیر ۳۰  سال تا ۵۰ سال قرار دارند.
    به گفته وی آمار داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی شهرستان اسفراین نسبت به دوره پنجم حدود ۹ درصد و در مقایسه با دوره چهارم حدود ۱۵ درصد بیشتر شد.
    استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند و در ششمین دوره انتخابات روستاهای استان خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۲ نفر ثبت نام کردند که ۵.۷ درصدشان را زنان تشکیل دادند.
    شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و ۴۸ درصد جمعیت آن را روستاییان تشکیل می دهند.
    انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان   ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *