مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی در ٢٢ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.
×
×

آغاز عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از بزرگراه نقده – پیرانشهر

  • کد نوشته: 30923
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • ۰
  • مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی در ٢٢ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.
    آغاز عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از بزرگراه نقده – پیرانشهر
  • تبلیغ هدفمند
    عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شد
    آغاز عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از بزرگراه نقده – پیرانشهر

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی در ٢٢ کیلومتر از بزرگراه نقده – پیرانشهر آغاز شده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

    سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده – پیرانشهر – تمرچین در نظر گرفته شده است.

    وی بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر نیز به طول ٢ کیلومتر و ۴٠٠ متر که موجب رفع معضلات ترافیکی و روانسازی تردد درون و برون شهری می‌شود، در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده‌ – پیرانشهر – تمرچین است که شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با اتمام این طرح ارتقا می‌یابد.

    حمزه‌لو ادامه داد: اجرای پروژه احداث بزرگراه نقده – پیرانشهر – تمرچین برای توسعه مبادلات مرزی در پایانه مرزی تمرچین حیاتی است.

    وی اضافه کرد: همچنین در این راستا پروژه تعریض و بهسازی محور پیرانشهر به سردشت در دست اجراست.

    مرز رسمی زمینی “تمرچین” در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

    این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و “چومان” در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
    مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *