×
×

تزریق روزانه ۲۴ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 33285
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۶
  • ۰
  • مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس اعلام و ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه ۲۴ هزار واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق می شود.
    تزریق روزانه ۲۴ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی
  • تبلیغ هدفمند
    روزانه ۲۴ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق می شود
    تزریق روزانه ۲۴ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی

    مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس اعلام و ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه ۲۴ هزار واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق می شود.

    سیمین خیاط زاده افزود: با وجود اینکه سهم استان به صورت روزانه مشخص و تعیین می شود اما در پاره ای از موارد شاهدیم که به دلیل  مراجعه بیش از حد و اندازه به مراکز درمانی و بهداشتی، فراتر از این سهمیه نیز برای مردم واکسن تزریق می شود.

    وی با اشاره به ازدحام و شلوغی روز گذشته در تعدادی از مراکز بهداشتی تبریز، دلیل این امر را چنین اعلام کرد: موجودی واکسن کرونا در روز گذشته برای تبریز صفر بود و همین موضوع ازدحام جمعیت مراجعه کننده و سرگردانی مردم را در پی داشت، چون ما تعداد واکسن روزانه برای هر مرکز بهداشتی را بر اساس سامانه واکسیناسیون، تخمین زده و ظرفیت برای آن باز می‌کنیم.

    خیاط زاده با بیان اینکه زمان و مکان تزریق واکسن کرونا به مردم توسط پیامک فرستاده می شود، اظهار داشت: اما گاه نمی‌توانیم برای کل مراجعه کنندگان و حتی کسانی که نوبت دریافت کرده‌اند، واکسن تزریق کنیم، زیرا ما بر اساس نوبت دهی سامانه واکسیناسیون ملی اقدام به تامین واکسن موجودی می‌کنیم، در حالی که افراد بسیاری هستند که بدون ثبت نام به مراکز مراجعه و برای تزریق واکسن پافشاری می‌کنند.

    به گفته وی در شرایط خاص گاهی طی یک شبانه روز ۳۴ هزار دز واکسن نیز در سطح آذربایجان شرقی نیز تزریق شده است.

    خیاط زاده افزود: اما روز گذشته افرادی بودند که برای همان روز وقت دریافت واکسن رزرو کردند، اما واکسنی نبود که تزریق شود، البته کسی که وقت گرفته است، حق دارد که واکسن مطالبه کند، اما ما هم مقصر نیستیم چون موجودی واکسن نداشتیم.

    وی اضافه کرد: می‌دانیم مردم نگران هستند و می‌خواهند که زودتر واکسن دریافت کنند، اما به نظر می‌رسد که وقتی ما می‌گوییم موجودی واکسن نداریم، مردم باور نمی‌کنند و باز هم به مرکز مراجعه می‌کنند که این امر باعث ایجاد ازدحام می‌شود.

    خیاط زاده با اشاره به اینکه پنجشنبه هفته گذشته نیز با وضعیت مشابه رو به رو بودیم، اعلام کرد: از امروز / سه شنبه/ تزریق واکسن در آذربایجان شرقی آغاز می شود.

    وی یادآور شد: واکسن کرونای آذربایجان شرقی به طور معمول از طریق زنجان تحویل گرفته می شود که محموله جدید را عصر روز گذشته تحویل گرفته و همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان تا صبح برای توزیع واکسن بین شهرستان‌ها تلاش کردند تا برای روزهای آینده مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *