×
×

آنچه زنان شاغل باید به آن آشنا باشند

  • کد نوشته: 35628
  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۲
  • ۰
  • کار و تامین معاش زندگی وظیفه مردان است و آن ها از آغاز زندگی آمادگی پذیرش مسئولیت ها ی خانه را دارند. زن ها باید نقش بی بدیل خود را در ایجاد آرامش، نشاط، شادی و گسترش سرور و محبت در خانه حفظ کنند و بیش از توان خود مسئولیت نپذیرند.
    آنچه زنان شاغل باید به آن آشنا باشند
  • تبلیغ هدفمند

    زنان شاغل به این امور توجه داشته باشند:

    برخی از زنان با نگرانی از درآمد پایین شوهر به اشتغال بیش از حد روی می آورند در نتیجه هم خود را فرسوده می کنند هم شوهر و فرزندان را از نعمت همسر و مادری با نشاط محروم می نمایند.

    آنچه زنان شاغل باید به آن آشنا باشند

    کار و تامین معاش زندگی وظیفه مردان است و آن ها از آغاز زندگی آمادگی پذیرش مسئولیت ها ی خانه را دارند. زن ها باید نقش بی بدیل خود را در ایجاد آرامش، نشاط، شادی و گسترش سرور و محبت در خانه حفظ کنند و بیش از توان خود مسئولیت نپذیرند.

    برای زمان اشتغال خود برنامه ریزی نمایند. سعی کنید زمان ورود همسر به خانه در منزل باشید. لحظه ورود شوهر به خانه و استقبال گرم از او در استواری روابط صمیمی همسران بسیار موثر است.

    وقتی فرزند کوچک است سعی کنید تا حد امکان به اشتغال بیرون از خانه نپردازید. سال های ابتدایی عمر کودک بسیار حساس است و در این ایام هیچ چیز جای آغوش گرم و تربیت مادرانه را نخواهد گرفت. بهترین فرصت های شغلی و بیشترین درآمدها با داشتن فرزندی صالح و سالم قابل مقایسه نیست.

    اگر صاحب فرزند هستید:

    تا آن جا که ممکن است، منزل را به محل کار نزدیک کنید.

    از مهد کودک ها و مدارس نزدیک محل کار استفاده نمایید.

    با مدرسه و مهد کودک پی در پی در تماس باشید.

    به رفت و آمد فرزندان بازی و امور درسی آن ها رسیدگی کافی داشته باشید.

    برخی از کارهای غیر ضروری در منزل همانند تمیز کردن منزل به طور افراطی یا خرید زیادی را محدود کنید.

    متناسب با رشد فرزندان برخی مسئولیت های خانه را دوستانه به آن ها بسپارید.

    اگر به دلیلی همچون کوچکی فرزندان مدتی از اشتغال کناره گیری کردید با مطالعه کتاب، گذراندن دوره های آموزشی غیر حضوری یا مجازی یا حضور در فعالیت های خیر خواهانه، نشاط روحی خود را حفظ کنید و از فایده های ارتباط های اجتماعی بهره مند شوید.

    برای استفاده از تلفن و تماس با دوستان و فامیل و اطرافیان و نیز تماشای برنامه های تلوزیون و استفاده از اینترنت برنامه ریزی درست و بهینه داشته باشید تا این امور به ارتباط شایسته با همسر و فرزندان آسیب نرساند.

    در مواقعی که کار منزل زیاد است صمیمانه از همسرتان کمک بخواهید. توقع نداشته باشید که او مانند یک زن خانه داری کند. خانه داری با روحیات زنانه سازگارتر است. او در نهایت کمی کمک خواهد کرد بگذارید در هر کاری که مایل است به شما کمک کند از او برای کمک هایش تشکر کنید تا انگیزه او در این کار بیشتر شود.

    در زندگی با همسر به هیچ وجه سخنی از پول من و پول تو به میان نیاورید. زنان با اشتغال خود روابط خود و همسرشان را صمیمی تر می کنند از این رو با ایجاد مرز میان خود و همسرتان به این صمیمیت آسیب نرسانید.

    مردان در خانواده به اقتدار نیاز دارند. این اقتدار مردانه به آن ها کمک می کند تا در فراز و نشیب زندگی تکیه گاه همسر و فرزندان باشند. در صورتی که شاغل هستید و در آمد مستقل دارید به اقتدار شوهر خود آسیب نرسانید.

    اگر در محیط شغلی خویش به موفقیت های چشمگیری دست یافتید یا مدیریتی را یه شما سپردند هرگز فراموش نکنید که مدیر خانواده شوهر است. منصب خود را بیرون از خانه بگذارید و درون خانه در مقابل شوهر خود متواضع باشید. این رفتارمدبرانه نشانه مدیریت توانمند در تنظیم روابط خانوادگی است.

    از همسر خود صمیمانه و متواضعانه بخواهید تا پس از سال ها همکاری در تامین مخارج زندگی شما را در برخی امکانات زندگی سهیم کند.

    تهیه کننده: “سمیه نیستانی” کارشناس دایره مشاوره کلانتری ۱۴ ولایت بجنورد

    نویسنده: سمیه نیستانی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *