×
×

نخستین اثر تاریخی خراسان شمالی ثبت جهانی شد

  • کد نوشته: 44587
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۷
  • ۰
  • به‌گزارش  بازار کسب کار آنلاین از میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان در حال برگزاری است، امروز، یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید شد و به ثبت رسید.
    نخستین اثر تاریخی خراسان شمالی ثبت جهانی شد
  • تبلیغ هدفمند
     

    کاروانسرای قلی جاجرم به عنوان نخستین اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست جهانی یونسکو شد.

    به‌گزارش  بازار کسب کار آنلاین از میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان در حال برگزاری است، امروز، یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید شد و به ثبت رسید.

    *بدین ترتیب، «کاروانسراهای ایران» بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو است و در این پرونده، ۵۴ کاروانسرای ایران ثبت شده‌اند که کاروانسرای رباط قلی خراسان شمالی نیز جزو این کاروانسراها است.

    شناخته شده به عنوان یکی از اولین اثرهای تاریخی خراسان شمالی، کتاب “نظام خراسان شمالی” نوشته ابن بطوطه از عهد سلطان محمد تیمور شاه برخط در سال ۱۲۲۰ قبل از میلاد به دست گرفته شده است. کتاب شامل ارزشهای فرهنگی، قوانین بین المللی، نظام قانون، سیاست نظامی کشور و برخی از امور عمومی کشور است. ابن بطوطه از محدودهٔ جغرافیایی خراسان شمالی استفاده شده است و نظر به شکل زندگی این منطقه را نشان می دهد.

    کاروانسرای قلی جاجرم به عنوان نخستین اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست جهانی یونسکو شناخته شده و به عنوان یکی از اولین اثرهای تاریخی خراسان شمالی، کتاب “نظام خراسان شمالی” نوشته ابن بطوطه از عهد سلطان محمد تیمور شاه برخط در سال ۱۲۲۰ قبل از میلاد به دست گرفته شده است. کتاب شامل ارزشهای فرهنگی، قوانین بین المللی، نظام قانون، سیاست نظامی کشور و برخی از امور عمومی کشور است. ابن بطوطه از محدودهٔ جغرافیایی خراسان شمالی استفاده شده است و نظر به شکل زندگی این منطقه را نشان می دهد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *