×
×

استاندار گلستان
امضاتفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری طرح طبیعت‌گردی آشوراده

  • کد نوشته: 50295
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۵
  • ۰
  • علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: ظرفیت اراضی تحت مدیریت دستگاه‌ها نظیر ۲۴ هکتار در اختیار ماهیان خاویاری، ۱۹ هکتاری بافت تحت مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اردوگاه دانش آموزی تحت مالکیت آموزش و پرورش می‌تواند بدون بارگذاری جدید امکان گردشگردی و طبیعت گردی را فراهم آورد.
    امضاتفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری طرح طبیعت‌گردی آشوراده
  • تبلیغ هدفمند

    تفاهم‌نامه سه جانبه طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده میان استانداری گلستان، صندوق ملی محیط زیست و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا شد.

    به گزارش روز سه‌شنبه بازار کسب و کار پارس از روابط عمومی استانداری گلستان، استاندار گلستان پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده فقط شامل ۲۲ هکتار از مساحت جزیره نمی شود بلکه ۱۳۸ هکتار در ساحل بندرترکمن را نیز در بر می گیرد که این فضا می‌تواند برای سرمایه‌گذار ارزش اقتصادی داشته باشد.

    علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: ظرفیت اراضی تحت مدیریت دستگاه‌ها نظیر ۲۴ هکتار در اختیار ماهیان خاویاری، ۱۹ هکتاری بافت تحت مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اردوگاه دانش آموزی تحت مالکیت آموزش و پرورش می‌تواند بدون بارگذاری جدید امکان گردشگردی و طبیعت گردی را فراهم آورد.

    وی بیان کرد: همراهی شورای راهبری محیط زیست راه گشا بوده و تمامی اقدامات در چارچوب ضوابط محیط زیستی است.

    استاندار گلستان از محیط بانان خواست هر موضوع خارج از عرف موضوعات محیط زیستی را گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن پیشگیری از اقدامات معارض با محیط زیست صورت گیرد.

    شرکت صندوق پروژه گردشگری آشوراده با تفاهم نامه صندوق ملی محیط زیست و سرمایه گذار شکل گرفته و پس از اخذ مصوبه ماده ۲۳ و تجهیز کارگاه اجرای آن آغاز می شود.

    اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسوولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به تصویب رسید.

    جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند ولی با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب، جمعیت این جزیره ایرانی کاهش چشمگیر یافته و اکنون شماری از آن ها تردد می‌کنند.

    جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و در سال ۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

    علاوه بر این، در گذشته تولید ۴۰ درصد از خاویار کشور در نزدیکی این جزیره انجام می شد و در تولید این محصول شهره است.

    آشوراده در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن قرار دارد و تنها راه دسترسی گردشگران به این منطقه بوسیله قایق است.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *