×
×

مدیرکل ثبت احوال گلستان
گنجینه مفاخر، کار فاخروماندگار ثبت‌احوال گلستان

  • کد نوشته: 50643
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۳
  • ۰
  • مدیرکل ثبت احوال گلستان تأکید کرد: خوشبختانه استان گلستان در مجموع، در زمینه تولد با رشد ۴/۶ درصدی روند صعودی داشته است.
    گنجینه مفاخر، کار فاخروماندگار ثبت‌احوال گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل ثبت احوال استان گلستان در نشست خبری پیش از ظهر روز شنبه در بین جمعی از اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز ملی ثبت احوال به پیشینه سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: در سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ صدور اولین شناسنامه برای فردی به نام فاطمه ایرانی به نام روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.

    حمیدرضا مطیع افزود: دهه ۶۰ تحولی بزرگ اتفاق افتاد ؛ تحولی بنام کارت ملی. وی وظیفه ی مهم ثبت احوال را انتشار آمار و ثبت وقایع جمعیتی دانست

    وی تاکید کرد: آمار ثبت احوال کاملا رسمی است.

    مطیع با بیان ثبت ۲۳ هزار و ۱۲۱ تولد در استان گلستان از رشد موالید خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری ۴/۶ درصد نرخ جمعیت در گلستان رشد یافته است و این درحالی است که در سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۱۲ واقعه تولد در گلستان به ثبت رسید.

    وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری ۴/۶ درصد نرخ جمعیت در گلستان رشد یافته است و این درحالی است که در سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۱۲ واقعه تولد در گلستان به ثبت رسید.

    مطیع ادامه داد: شهرستان مراوه تپه با نرخ رشد ۱۸/۷ درصد، بیشترین آمار تولد و بندرگز با منفی ۶/۵ درصد کمترین نرخ رشد تولد را در گلستان به خود اختصاص داده اند.

    مدیرکل ثبت احوال گلستان تأکید کرد: خوشبختانه استان گلستان در مجموع، در زمینه تولد با رشد ۴/۶ درصدی روند صعودی داشته است.

    وی  همچنین از ثبت ۱۱ هزار و ۲۷۹ ازدواج در گلستان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه آمار ازدواج در گلستان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

    حمیدرضا مطیع با اشاره به ثبت تعداد ۷ هزار و ۵۳ فوت در ۹ ماهه گذشته در گلستان افزود: در سال گذشته ۲/۶ درصد افزایش فوتی را در این استان شاهد هستیم.

    وی تصریح کرد: شهرستان کردکوی با ثبت ۱۸/۵ درصد فوتی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است گفت: شهرستان مراوه تپه با کاهش ۷/۱ درصد فوتی توانست کمترین آمار فوتی در استان را به خود اختصاص دادند.

    مطیع با بیان آمار ازدواج اذعان داشت: گالیکش با ثبت ۱/۹ درصد ازدواج بیشترین ازدواج و شهرستان بندرگز با ثبت ۱۹/۴ درصد کمترین میزان ازدواج را در گلستان به خود اختصاص دادند.

    او ادامه داد: این درحالی است که در سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۴۲ ازدواج در گلستان به ثبت رسید.

    مطیع به گنجینه مفاخر اشاره کرد و اظهار داشت: کار فاخری که در حال انجام است، کاریست بسیار دشوار اما گنجینه ای برای آیندگان خواهد بود که ماندگار خواهد شد.

    وی با بیان این مطلب افزود:شناسایی مفاخر معاصر استان کاری نو و ماندگار است که می‌تواند دسترسی محققان و پژوهشگران را برای یافتن مفاخر استان راحت تر کند و همچنین برای گردشگران هم شناساندن مفاخر می‌تواند یک امتیاز برای طرح گردشگری در استان باشد.

    مدیر کل ثبت احوال گلستان در پایان به موضوع تغییر نشانی اشاره کرد و از شهروندان خواست تا در صورتی که تغییر مکان می دهند نسبت به ثبت تغییر نشانی خود از طریق سامانه ثبت احوال اقدام نمایند و تاکید کرد: برای محقق شدن این امر نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه است که پل ارتباطی ما با مردم هستند.

    نویسنده: زهرا پائین محلی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *