×
×

سخنگوی صنعت برق
ادارات باید۲۰درصد برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر دریافت کنند

  • کد نوشته: 51089
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۳
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، با هدف کمک به حفظ محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، امروز تبدیل به یک الزام جهانی شده است.
    ادارات باید۲۰درصد برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر دریافت کنند
  • تبلیغ هدفمند

    سخنگوی صنعت برق خبر از ابلاغ مصوبه الزام بخش اداری به تامین ۲۰ درصد از برق مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزیر نیرو داد و گفت: توسعه ۱۰ هزار مگاواتی تجدیدپذیرها کاهش مصرف سوخت فسیلی را به همراه دارد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، با هدف کمک به حفظ محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، امروز تبدیل به یک الزام جهانی شده است.

    جدیدترین گزارش سازمان جهانی انرژی نیز اشاره به  رشد کم‌سابقه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان دارد، تا جاییکه که در سال ۲۰۲۳ با رشد ۵۰ درصدی همراه شده و به ۵۰ گیگاوات رسیده است.

    این آژانس گفته رشد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در اروپا، آمریکا و برزیل، به بالاترین حد خود رسید، اما چین با شتاب فوق‌العاده در نصب تأسیسات جدید، از همه کشورها پیشی گرفته.  به‌اندازه کل جهان چین در سال میلادی گذشته، در سال ۲۰۲۲، فتوولتائیک‌های خورشیدی را راه‌اندازی کرد و هم‌زمان، ۶۶ درصد تاسیسات نیروی بادی این کشور نسبت به سال قبل رشد داشت.

    در دولت سیزدهم نیز تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمیت خاصی برخوردار شد، به‌گونه‌ای که به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزیر نیرو توسعه ۱۰ هزار مگاواتی این انرژی مورد تاکید قرار گرفت.

    در همین ارتباط، «مصطفی رجبی‌مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفت:یکی از وجوه سیاست‌های زیست‌محیطی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و وزارت نیرو نیز برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

    وی افزود: علاوه بر این توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به‌منظور رفع ناترازی در تولید و تقاضای برق، انجام شده است که در این صورت به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار آلایندگی‌های هوا کمک خواهد کرد.

    وی در ادامه با اشاره به ابلاغ مصوبه الزام بخش اداری به تامین ۲۰ درصد از برق موردنیاز خود از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزیر نیرو گفت: با هدف اجرای مصوبه‌های شورای‌عالی انرژی کشور برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در راستای اجرای ماموریت وزارت نیرو، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلفند سالیانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ۲۰ درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.

    سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه ادارات موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، گفت: این عدد در طول مدت چهار سال تا ۲۰ درصد (سالیانه پنج درصد) افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت‌ نشدن این موضوع توسط ادارات یا سازمان‌ها، تعرفه برق آنها به قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر محاسبه خواهد شد و سازمان‌ها و ادارات مشمول به‌طور قطع باید برق موردنیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند.

    رجبی مشهدی  در پایان با تاکید بر اقتصادی‌بودن انرژی‌های تجدیدپذیر  گفت: برای صنایع و مصرف‌کنندگان تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی از روش‌های دیگر مناسب‌تر است.

    نویسنده: مهدی تقوی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *