×
×

وزیر اقتصادی اعلام کرد؛
در۱۴فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داشتیم

  • کد نوشته: 51262
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سید احسان خاندوزی در مرکز همایش‌های صدا و سیما، در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته رشد اقتصادی مثبتی را تجربه خواهیم کرد. بر این اساس در ۱۶ فصل رشد متوالی رشد اقتصادی خواهیم داشت.
    در۱۴فصل متوالی رشد اقتصادی مثبت داشتیم
  • تبلیغ هدفمند

     وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رشد اقتصادی مثبت را از سال ۱۳۹۹ تا تابستان ۱۴۰۲ تجربه می‌کنیم که تا پایان سالجاری طبق پیش‌بینی‌ها صورت گرفته در حوزه صنعت، کشاورزی و در مجموع اقتصاد روند مثبتی در رشد اقتصاد خواهیم داشت.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین سید احسان خاندوزی در مرکز همایش‌های صدا و سیما، در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته رشد اقتصادی مثبتی را تجربه خواهیم کرد. بر این اساس در ۱۶ فصل رشد متوالی رشد اقتصادی خواهیم داشت.

    وی در ادامه افزود: با بررسی شاخص‌های کلان اقتصاد که طی۲ سال اخیر مشخص می شود که در ۶ سال اخیر دشواری‌های داخلی و خارجی  را پشت سر گذاشتیم؛ که در اینجا بخش بخش مهم دشواری خارجی است که پا برجاست، اما در حوزه توسعه روابط و اقتصاد با کشورهای همسایه با سیاست های رییس جمهور شاهد گشایش‌های اقتصادی هستیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در وزارت اقتصاد با کلید واژه تسهیل و تامین بسیار سر و کار داریم، گفت: از تله رکود اقتصادی و رشد پایین اقتصاد خارج شده‌ایم و در مسیر بلندمدت قرار گرفته‌ایم برای اینکه تولید ملی و درآمد سرانه ارتقا پیدا کند و راه بسیاری در پیش داریم.

    خاندوزی گفت: در ۲ سال گذشته تلاش ها و سیاست هایی که رقم خورده منتهی به رشد تولید و خروج از رکود در سرمایه گذاری داخلی و خارجی شده که قابل قیاس با سال های گذشته نیست.

    وی در ادامه با اشاره به تسهیل در سطح محیط کسب و کار گفت: تسهیل را در درگاه ملی مجوزها ایجاد کردیم و امسال تداوم این وضعیت و فعالیت فعالان اقتصادی را در پیش گرفته‌ایم. در گذشته قهر نظام اداری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود داشت که این موضوع رفع شد و با تمرکز بر تسهیل به دنبال رونق تولید هستیم.

    وزیر اقتصاد گفت: ابتدای امسال مصوبه ای در هیات وزیران داشته ایم که باید به صورت شفاف مقررات در درگاه ملی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان اعلام شود و دیگر دستورالعمل های یک شب نداشته باشیم. در همین راستا امسال بخش نامه های کمرگی ۵۰ درصد کاهش داشت و برای سال آینده نیز این روند ادامه می یابد.

    خاندوزی با اشاره به اینکه،از دام رکود بازیگران اقتصادی توانسته اند عبور کنند به دلیل ورود شرکت‌های دانش بنیان است، گفت:  بین بخش دولتی با بخش صنعتی و شرکت های برترنیازمند همفکری هستیم تا به کیفیت رشد اقتصادی دست یابیم و کالاها قابلیت رقابت پذیری در عرصه بین المللی باشد.

    وی ادامه داد: تامین انرژی و مالی برای شرکت های بزرگ اقتصادی مهم است که نیازمند تدابیر مشترک هستیم تا اولویت به تولید در مقابل مصرف مورد توجه قرار گیرد.

    وزیر اقتصاد گفت:  تلاش کرده‌ایم تا در وزارت اقتصاد با کنترل نقدینگی تامین مالی بانکی را فراهم کنیم ابزارهای متفاوت را برای شرکت های خوش نام و معتبر در دستور کار قرار دادیم، در ۹ ماه سال گذشته ۲۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت های غیر دولتی از بازار سرمایه بود که امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از ظرفیت تامین مالی بورس استفاده کرده اند که امسال امیدواریم به ۵۰۰ هزار میلیاردتومان دست یابیم.

    ۲۸ درصد تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد

    وی بیان کرد: از طریق بازار سرمایه سال گذشته ۲۸ درصد تامین مالی بانکی جدید برای بخش های غیر دولتی صورت گرفت.

    وی با اشاره به اینکه دولت از حضور ایران در ۵۰۰ شرکت برتر دنیا حمایت می کند، گفت: از اینکه در کشورمان شرکت‌های بزرگ سرحلقه جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشند حمایت ویژه‌ای انجام خواهیم داد ضمن اینکه از این شرکت‌ها می خواهیم برای خوشه سازی و زنجیره‌های مرتبط صنعتی اقدام کنند.

    وزیر اقتصاد گفت: باید روحیه جمعی مورد توجه قرار گیرد تا سایر صنایع نیز به مرحله رقابت پذیری برسند. همچنین برای سرمایه گذاری‌ها بایستی از منابع داخلی شرکت‌ها استفاده شود علاوه بر اینکه دولت در حمایت از فعالان اقتصادی طبق تبصره ۲ لایحه بودجه معافیت مالیاتی از محل سود انباشته را برای شرکت ها در نظر گرفته ایم که رشد اقتصادی اولویت ما بوده هر چند از نظر درآمدی برای دولت نقصان ایجاد شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، ۱۰۰ شرکت برتر در حوزه تولید، فروش، صادرات معرفی و با حضور وزرای اقتصادی و صمت در همایش معرفی شرکت‌های برتر از بین ۵۰۰ شرکت تقدیر شدند. همچنین در چهار سال متوالی از بین ۱۰۰ شرکت برتر، ۱۰ شرکت پیشرو که روند رو به رشدی داشته‌اند تجلیل شدند.

     

     

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *