×
×

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
نگاه تک سویه به توسعه اقتصاد را باید کنار گذاشت

  • کد نوشته: 51272
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۳
  • ۰
  • معاون رئیس جمهور تاکید کرد: معتقدیم اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم، همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به این مهم تاکید دارند نگاه تک سویه به توسعه اقتصاد را باید کنار بگذاریم و در این راه حتماً یک رویکرد جامع‌نگر و پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.
    نگاه تک سویه به توسعه اقتصاد را باید کنار گذاشت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه باید نگاه تک سویه به توسعه اقتصاد را کنار بگذاریم، گفت: اگر در پی توسعه و پیشرفت هستیم باید برای همه جوانب یک رویکرد جامع‌نگر و پیشرفت را دنبال کنیم.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، داود منظور در نشست شامگاه دوشنبه (دوم بهمن‌ماه)با فعالان و فرهیختگان جبهه فرهنگی انقلاب، اظهار کرد: به تبع مسئولیت سازمان برنامه بودجه و از سوی دیگر انتظار رهبری و دولت، این سازمان بر خود واجب می‌داند که گفتگوهای سازنده و موثری را با صاحبنظران در موضوعات و ابعاد مختلف نظام و مسائل کشور برگزار کند.

    وی گفت: در سایر موضوعات با صاحب نظران تاکنون چند جلسه برگزار کردیم و هدف از این جلسات رهنمودها و نظرات کارشناسان برای حل مسائل کشور است.

    منظور با بیان اینکه موضوع این نشست گفتگومان فرهنگی بوده، بیان کرد: اکنون در آستانه تنظیم بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ که عمدتا در حوزه مصارف و هزینه‌ها است، قرار داریم و این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    در توسعه اقتصاد باید نگاه تک سویه کنار بگذاریم

    معاون رئیس جمهور تاکید کرد: معتقدیم اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم، همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به این مهم تاکید دارند نگاه تک سویه به توسعه اقتصاد را باید کنار بگذاریم و در این راه حتماً یک رویکرد جامع‌نگر و پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.

    وی ادامه داد: معتقدیم که موضوع پیشرفت فرهنگی و اصلاح ساختار فرهنگی کشور،  مستلزم این است که بدانیم نظام مسائل فرهنگی و اولویت‌ها دقیقاً چیست و بر اساس آن برنامه ریزی و حرکت کنیم.

    بر اساس نظام اولویت‌ها سازمان برنامه و بودجه باید عمل کند

    وی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید بر اساس نظام اولویت‌ها و اولویت‌گذاری‌ها، سازمان برنامه و بودجه عمل کند؛ در کشور مسئله بسیار داریم، اما اینکه کدام یک در اولویت است و اولویت‌های نخست کشور چیست؟ باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

    وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر نگاهمان این است که نظام فرهنگی و اولویت‌گذاری‌های فرهنگی چیست.

    منظور گفت: این سازمان به اعتبار اینکه متولی تدوین و اجرای برنامه‌ها است در این موضوع وامدار است و می‌بایست به این مسئله ورود کند.

    وی در ادامه بیان کرد: بر این باور هستیم که گفتمان فرهنگی انقلابی و فرهنگ اسلامی مستلزم کار فکری و پژوهشی و بعد از آن نیازمند عمل و اقدام است.

    یکی از اولویت‌ها مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی  است

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر به مجموعه مسائل کشور نگاهی بیندازیم، در موضوعات زن و خانواده، مسئله حجاب، سبک زندگی، رسانه و… امروز مشاهده می‌کنیم که در جامعه به یک اجماع بیشتر، همفکری و انسجام بیشتری نیاز داریم؛ یعنی یکی از اولویت‌های قابل بحث مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی و ضرورت تحول در سازوکارها و نظامات فرهنگی است که باید به آن  پرداخته شود.

    معاون رئیس جمهور گفت: باید همه مقوله‌ها طبیعتاً در حوزه فرهنگ از جمله فیلم و سریال، کتاب و رسانه تا مسائل عادی که مردم در زندگی با آن مواجه هستند همچون آسیب‌های اجتماعی را باید در کنار هم ببینیم، البته این‌ها در کشور با هم بسیار متفاوت هستند.

    در  موضوع جنگ نرم و فرهنگی هم دشمن برنامه‌ریزی داشته است

    وی در ادامه اظهار کرد: وقتی اغتشاشات زن، زندگی، آزادی را سال گذشته‌ شاهد بودیم،  مشاهده کردیم که دشمن علاوه بر اینکه به شدت در جنگ اقتصادی و امنیتی با ما وارد شده، در  موضوع جنگ نرم و فرهنگی هم برنامه‌ریزی کرده است؛ این موضوع می‌طلبد که بتوانیم متقابلاً در جنگ نرم واکنش لازم و به موقع را انجام دهیم.

    منظور گفت: این سوال مطرح است که به عنوان بخش برنامه‌ریزی و تامین مالی دولت سازمان برنامه و بودجه به کجا و چگونه باید توجه کند.

    موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است

    رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان بیان کرد: برخی گلایه مندند که موضوع فرهنگ مورد غفلت واقع شده و بیشتر در تخصیص منابع نگاهمان به موضوعات زیربنایی و اقتصادی معطوف شده که انتقاد درستی است؛ یعنی باید تلاش خود را به بخش فرهنگ و بازآفرینی فرهنگی متفاوت کنیم و نیازمند یک تغییر رویکرد جدی هستیم.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *