×
×

در صحن علنی مجلس:
منظور معترض شد

  • کد نوشته: 51335
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین، داوود منظور رئیس سازمان برنامه در صحن مجلس در جریان بررسی تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: تعیین فوق العاده خاص برای بودجه ۷۷ همت بار مالی به همراه دارد که منبع مالی آن برای ما مشخص نیست. علاوه بر این دوستان نماینده در حال اضافه کردن موارد دیگری نیز به این مقدار هستند.
    منظور معترض شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: توسط نمایندگان تکالیف ایجاد شده در تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۲۹۰ همت بار مالی را برای دولت ایجاد کرده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، داوود منظور رئیس سازمان برنامه در صحن مجلس در جریان بررسی تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: تعیین فوق العاده خاص برای بودجه ۷۷ همت بار مالی به همراه دارد که منبع مالی آن برای ما مشخص نیست. علاوه بر این دوستان نماینده در حال اضافه کردن موارد دیگری نیز به این مقدار هستند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به اینکه مجموع این تغییرات در پرداخت‌ها بار مالی پیش بینی نشده برای دولت ایجاد می کند ما با آن مخالف هستیم.

    وی افزود: مجموع تتغییراتی که در تبصره ۱۵ لایحه بودجه اتفاق می افتد اعم از: سه هزار امتیاز فوق العاده خاص، افزایش حد اقل حقوق به ۱۰ میلیون تومان، افزایش مستمری‌های بنیاد شهید، افزایش حقوق از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد و فوق العاده خاص وزارت کشور مجموعا ۱۲۰ همت بار مالی ایجاد می کند.

    منظور خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۱۷۰ همت هم برای پرداخت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی در این تبصره پیش‌بینی شده و این یعنی ۲۹۰ همت بار مالی در تبصره ۱۵ برای دولت.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درخواست ما این است که بار مالی این تکالیف توسط نمایندگان مشخص شود تا ما بتوانیم جلوی ناترازی بودجه را بگیریم.

    در جریان بررسی تبصره ۱۳ لایحه بودجه نیز رییس سازمان برنامه و بودجه در تشریح بار مالی تبصره ۱۳ لایحه بودجه بیان داشت: در تبصره ۱۳ چند حکم هزینه ای آمده است که بار مالی دولت را افزایش داده است. در این ماده دولت مکلف شده است که مابه التفاوت سود را تا ۴ درصد تامین و پرداخت کند ما برآورد کردیم که این حکم مربوط به تسهیلات که در کمیسیون تلفیق مجلس الحاق شده ۱۴ همت برای دولت بار مالی دارد که باید یارانه سود را پرداخت کند.

    وی  افزود: افزایش بودجه در دو مورد دیگر برای قوه قضاییه و صدا سیما اتفاق افتاده که رشد بودجه قوه قضاییه و صدا و سیما نسبت به سال ۱۴۰۲، ۵۸ درصد است این در حالی است که برای دستگاهای دیگر رشد بودجه ۱۲درصد است.

    وی افزود: بار مالی این دو افزایش ۳۷ همت است بنابراین الحاقات و تغییراتی که در تبصره ۱۳ نسبت به لایحه دولت انجام گرفته در مجموع بار مالی که ایجاد می کند بالغ بر ۵۰ همت است.

    داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت:تاکید این است که نمایندگان هر گونه تغییری را در هزینه ها ایجاد کنند و این موضوع را نیز باید حتما برای دولت روشن کنند که چگونه منابعش در بندهای درآمدی تامین می شود، منابعی که دولت پیش بینی کرده در سقف ظرفیت های کشور است بنابراین اینگونه اضافات و الحاقات، بودجه دولت را ناتراز می کند و خلاف اصل۷۵ قانون اساسی است.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *