×
×

بارش برف در محورهای کوهستانی گلستان
راهداری زمستانه در حال‌انجام است

  • کد نوشته: 51389
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، عادل مصدقی اظهار کرد: بارش برف از محور کوهستانی درازنو در شهرستان کردکوی آغاز شده و سپس به محورها و گردنه های برفگیر توسکستان-سرعلی آباد-شاهرود، خوش ییلاق، اولنگ و رامیان، گلیداغ و جنگل گلستان گسترش یافته است.
    راهداری زمستانه در حال‌انجام است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از شروع بارش برف در محورهای کوهستانی استان از بامداد امروز خبرداد و گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به سطح منطقه، از نخستین ساعات امروز شاهد بارش برف و باران در تمامی راه های اصلی و فرعی و روستایی و همچنین گردنه های استان گلستان بودیم.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین، عادل مصدقی اظهار کرد: بارش برف از محور کوهستانی درازنو در شهرستان کردکوی آغاز شده و سپس به محورها و گردنه های برفگیر توسکستان-سرعلی آباد-شاهرود، خوش ییلاق، اولنگ و رامیان، گلیداغ و جنگل گلستان گسترش یافته است.

    وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های هواشناسی، این سامانه بارشی تا فردا تداوم دارد، گفت: در حال حاضر تمام محورهای اصلی و فرعی باز بوده و در هیچ محوری مشکلی برای تردد نداریم.

    مصدقی تصریح کرد: بطور میانگین در هرمحور کوهستانی ۴ ناوگان راهداری اعم از کامیون های نمک پاش و برفروب و لودر و گریدر پای کار بوده و در حال انجام عملیات راهداری و جلوگیری از انسداد راهها هستند.

    وی افزود: هم اکنون برای اجرای طرح زمستانی راهداری بطور میانگین ۱۰ نفر راهدار در قالب اکیپ های راهداری در محورهای مواصلاتی سردسیر و راهدارخانه های استان مستقر هستند و ۳ هزار تن نمک و ماسه نیز برای این فصل انباشت شده است.

    به گفته مصدقی، بارش برف و سرمای هوا در محورهای کوهستانی احتمال ایجاد یخبندان را در گردنه‌های استان افزایش داده و به همین منظور عملیات برف روبی و نمک پاشی همزمان در حال انجام است.

    وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارش‌ برف و باران در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها از رانندگان درخواست داریم تا ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط بارانی و برفی، در صورت سفر از سلامت وسیله نقلیه خود و همراه داشتن لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم، اطمینان حاصل کرده و از هرگونه سرعت و سبقت در طول مسیر خودداری کنند و با عوامل راهداری و پلیس راه مستقر در سطح جاده ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

    مصدقی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای می توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

    نویسنده: عقیل مهقانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *