×
×

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
کشف‌وضبط۴۶۷قلم اشیافرهنگی-تاریخی از دو باندقاچاق/ به همراه‌فیلم‌وعکس

  • کد نوشته: 51410
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
  • ۰
  • محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین در محل موزه باستان‌شناسی گرگان، اظهار کرد: با همکاری ویژه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در دو عملیات مجزا دو محموله اشیا فرهنگی-تاریخی شامل ۴۶۷ قلم شیء مربوط به عصر مفرغ از ۳۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد تا معاصر شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان کشف و ضبط شد.
    کشف‌وضبط۴۶۷قلم اشیافرهنگی-تاریخی از دو باندقاچاق/ به همراه‌فیلم‌وعکس
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیا فرهنگی-تاریخی از دو باند قاچاق اموال تاریخی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خبر داد.

    محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین در محل موزه باستان‌شناسی گرگان، اظهار کرد: با همکاری ویژه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در دو عملیات مجزا دو محموله اشیا فرهنگی-تاریخی شامل ۴۶۷ قلم شیء مربوط به عصر مفرغ از ۳۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد تا معاصر شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان کشف و ضبط شد.

    وی با اشاره به این‌که ۱۴۲ قلم شیء در شهرستان گنبدکاووس و ۴۲۵ قلم شیء در شهرستان گرگان کشف و ضبط شد، یادآور شد: دراین‌ارتباط دو نفر دستگیر شدند که برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

     

     

    ساوری در ادامه افزود: این اشیا که شامل جنگ‌افزارها، اشیا آیینی، زیورآلات طلایی و مفرغی، سکه‌های متأخر، اشیا آشپزخانه‌ای، سفال (عموماً ظروف منقاردار هخامنشی) و ظروف سنگی است، به موزه باستان‌شناسی گرگان منتقل شد.

    وی تصریح کرد: این اشیا فرهنگی-تاریخی نشان از عقبه تاریخی، تمدنی و فرهنگی غنی جای‌جای پهنه سرزمینی کشور عزیزمان است.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پایان بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

     

    نویسنده: عقیل مهقانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *