×
×

مدیر کل صمت گلستان
رشد ۹۸درصدی صادرات گلستان

  • کد نوشته: 51766
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۶
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار پارس، درویش علی حسن‌زاده در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، فرمانداران شهرستان های گنبد و آزادشهر، امام جمعه شهر رضا آباد شهرستان رامیان و اصناف و بازاریان شهرستان های گنبد، آزادشهر و رامیان در محل تالار همایش های دانشگاه شمس شهرستان گنبد کاووس برگزار شد، از رشد ۹۸ درصدی صادرات این استان در ۳۰ ماه خدمت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۶۰۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان شمالی به کشورهای مختلف صادر شده است.
    رشد ۹۸درصدی صادرات گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات که در محل دانشگاه شمس شهرستان گنبد برگزار شد گفت: صادرات استان گلستان در دولت سیزدهم ۹۸ درصد رشد داشته است.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار پارس، درویش علی حسن‌زاده در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، فرمانداران شهرستان های گنبد و آزادشهر، امام جمعه شهر رضا آباد شهرستان رامیان و اصناف و بازاریان شهرستان های گنبد، آزادشهر و رامیان در محل تالار همایش های دانشگاه شمس شهرستان گنبد کاووس برگزار شد، از رشد ۹۸ درصدی صادرات این استان در ۳۰ ماه خدمت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۶۰۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان شمالی به کشورهای مختلف صادر شده است.

    وی همچنین با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید اصناف کشور و ۲۵۰ شهید بازار گلستان، گفت: طی ۴۵ سال گذشته و در سایه نظام اسلامی پیشرفت‌های خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان رخ داده است.

    حسن زاده با اشاره به اینکه ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان، ۲۳ درصد به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق بوده است؛ افزود: رشد ۹۸ درصدی صادرات غیرنفتی گلستان در سایه راهبرد و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان حاصل شده است.

    وی از صدور ۳۱۱ پروانه صنعتی در گلستان طی دوره ۳۰ ماهه دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوص همچنین ۸۸ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته که در نتیجه آن برای هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

    حسن‌زاده افزود: واحدهای تولیدی گلستان هم اکنون ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد روغن و بیش از ۲۰ درصد محصولات سلولزی، نئوپان و ام دی اف کشور را تولید می کنند.

    وی خاطر نشان‌ کرد: تنها ۵۶ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر وجود داشت که اکنون هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان فعال است.

    حسن‌زاده افزود: در بخش معدن نیز در ابتدای پیروزی انقلاب ۹ معدن با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار و اشتغال ۵۰۰ نفر فعال بود که اکنون ۶۷ معدن فعال با ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون تن و اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفر در گلستان وجود دارد.

    وی در پایان با بیان این که اصناف و بازاریان همواره بعنوان چشم و چراغ نظام و انقلاب بوده اند از ایشان خواست در دو رویداد مهم پیش رو یعنی راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند مشارکت حداکثری داشته باشند تا یک بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام را مأیوس نمایند .

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *