×
×

فرمانده فراجا استان گلستان
کاهش ۱۴درصدی سرقت‌ها در گلستان

  • کد نوشته: 52414
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین؛ سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در طرح مبارزه با سرقت‌های مسلحانه در گلستان که اغلب سرقت ها با استفاده از سلاح شکاری برای سرقت‌های موتورسیکلت و موبایل استفاده می‌شود، کاهش ۱۸درصدی را شاهد هستیم و این را مدیون همت و تلاش شبانه روزی یگانهای انتظامی استان هستیم...
    کاهش ۱۴درصدی سرقت‌ها در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده انتظامی گلستان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های همیشگی این نهاد مبارزه با انواع سرقت است که نتیجه آن با تلاش‌های صورت گرفته باعث شده تا میانگین  انواع سرقت در استان گلستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه  سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی داشته باشد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین؛ سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در طرح مبارزه با سرقت‌های مسلحانه در گلستان که اغلب سرقت ها با استفاده از سلاح شکاری برای سرقت‌های موتورسیکلت و موبایل استفاده می‌شود، کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم و این را مدیون همت و تلاش شبانه روزی یگانهای انتظامی استان هستیم .

    وی با اشاره به این که افراد معتاد بیشترین سارقین خرد را تشکیل می‌دهند ادامه داد: هرگاه اقدام به دستگیری معتادان با اجرای طرح‌های ضربتی، شدیم، به تبع آن شاهد کاهش بخش عمده‌ای از سرقت‌ها بودیم.

    وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی استان کمبود مراکز نگهداری از معتادین است که برای سال آینده با توجه به اقدامات صورت گرفته  انءشالله ظرفیت این مراکز افزایش خواهد یافت.

    فاضل‌دادگر خاطر نشان کرد: از مجموع سرقت‌های استان ۲۷ درصد آن با تلاش شبانه روزی پلیس کشف شده و موضوعی که موجب ناراحتی مردم گلستان‌ شده، افزایش سرقت‌های خرد از سوی معتادین است.

    وی ادامه داد: در سال جاری ۳۹ طرح مختلف در حوزه اقدامات پلیس آگاهی، صورت گرفته که به‌دنبال آن، ۷۳۰ سارق دستگیر و هزار و ۴۵۵ فقره سرقت هم کشف شد.

    وی با اشاره به این که نگرانی‌هایی در حوزه پلیس راهور و پلیس راه در استان است، خاطرنشان کرد: ۷۱ نفر از شهروندان عزیز ما متاسفانه امسال در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که این موضوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ نفر معادل ۳۵ درصد کاهش یافته است.

    رئیس پلیس استان گلستان افزود: متاسفانه ۴۷ درصد جان باخته‌گان موتورسواران و ۳۸ درصد هم عابرین پیاده بودند.

    وی افزود: به همین منظور برای ایجاد نظم و آرامش برخورد با موتورسواران متخلف و حادثه‌ساز در استان آغاز شد که تنها طی چهار ماه گذشته، افزون بر چهار هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و راهی پارکینگ گردید.

    فاضل‌دادگر ادامه داد و گفت: متاسفانه مساله موتورسواران در گلستان، از مرحله بی‌نظمی به ناامنی رسیده و در سرقت‌ها، خشونت‌ها، مزاحمت‌ها، نزاع‌ها و سایر موارد مشابه یک پای موارد موتورسواران هستند.

    فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: در سالجاری ۳۷۵ نفر در حوادث ترافیکی پلیس جان خود را از دست داده اند که ۲۹ نفر بوده این موضوع نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و از سوی دیگر تعداد مجروحین این بخش هم با ۳۸ درصد افزایش به چهار هزار و ۳۶۹ نفر رسید.

    سردار محمدسعید فاضل دادگر در ادامه گفت: در ١٣ ایستگاه نوروزی استان گلستان طرح جاده ای « آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت » از فردا (سه شنبه ٢٩ اسفند) آغاز می شود.

    فرمانده انتظامی گلستان در ادامه افزود: عمدتا این ایستگاه ها در تفرجگاه ها و فضاهای تجمعی مسافران قرار دارند.

    وی ادامه داد:  برای امنیت و آرامش مسافران نوروزی تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا شاهد سفری آرام  باشیم.

    دادگر خاطرنشان کرد: سرقت در برخی از کمپ های مسافرین با حضور نیروهای پلیس با استفاده از گشت های محسوس و نامحسوس،  به صفر رسیده است و توقف و حضور مسافران در تابستان و نوروز گذشته روند افزایشی داشته است.

    رئیس پلیس استان گلستان در ادامه ضمن اشاره به شرایط خاص نوروز امسال، اعلام کرد: ١٣ فروردین ماه امسال مصادف با سالروز شهادت امام علی (ع) و شب های قدر می باشد، لذا ازشهروندان تقاضا داریم تمام سعی خود را کنند تا با حفظ آرامش خود حرمت این شب ها حفظ شود.

    فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری امسال نیز، افزود: در شب چهارشنبه سوری امسال ۴۵ نفر دستگیر شدند و ٧٠ ماشین نیز توقیف شد.

    وی ادامه داد: همچنان متخلفین چهارشنبه سوری تحت پیگرد قرار دارند و اجازه نخواهیم داد که آرامش و آسایش مردم در خطر بیفتد.

    وی در خصوص چهارشنبه سوری امسال ادامه داد: در حوادث چهارشنبه سوری امسال ۱۴ نفر از مامورین انتظامی در حین برقراری نظم و امنیت و آرامش مردم مورد آسیب جدی قرار گرفتند و سه خودرو فراجا نیز آسیب دید.

    وی تاکید کرد: چهارشنبه سوری امسال را خاص می دانیم و این حجم از حوادث شایسته مردم گرگان و استان نبود و ما قطعا با عاملین این کار برخورد خواهیم کرد.

    فرمانده انتظامی استان با انتقاد از برخی خانواده در شب چهارشنبه سوری  نیز گفت: اگر اتفاقی برای برخی ها افتاده خانواده‌ها نیز در این حوادث به اندازه خود مقصر هستند که جلوی چشم آنها،  فرزندشان اقدام به انجام کار های خطرناک می کردند.

    وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت شهروندان گفت: با هیچ برهم زننده نظم و امنیت و آرامش مردم تعارف نداریم و قاطعانه با آن مخلان آرامش شهروندان برخورد جدی خواهیم کرد.

    سردار محمدسعید فاضل دادگر در پایان از شهروندان خواست: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کنترل آرامش خود به پویش چشم به راهیم بپیوندند و خانواده‌ای که چشم به راه آنها هستند را منتظر نگذرارند.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *