×
×

فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان
ممنوعیت صدور هر نوع مجوزقطع‌وحمل‌چوب تا۱۵فروردین

  • کد نوشته: 52516
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین سرهنگ عیسی گلبینی مفرد اظهارکرد: تعطیلات نوروز و خالی شدن احتمالی برخی مناطق روستایی و جنگلی، طمع قاچاق‌چیان چوب را تشدید می‌کند تا بیش از ایام عادی به سمت قاچاق انواع چوب‌آلات جنگلی و برداشت غیرقانونی از این منابع بروند...
    ممنوعیت صدور هر نوع مجوزقطع‌وحمل‌چوب تا۱۵فروردین
  • تبلیغ هدفمند

    برابر اعلام فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان صدور پروانه‌های قانونی برای قطع و حمل چوب‌آلات از ۲۷ اسفندماه تا ۱۵ فروردین متوقف شد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار آنلاین سرهنگ عیسی گلبینی مفرد اظهارکرد: تعطیلات نوروز و خالی شدن احتمالی برخی مناطق روستایی و جنگلی، طمع قاچاق‌چیان چوب را تشدید می‌کند تا بیش از ایام عادی به سمت قاچاق انواع چوب‌آلات جنگلی و برداشت غیرقانونی از این منابع بروند.

    وی افزود: هدف ما جلوگیری از قطع درختان در هر شکلی و در هر مکانی در مدت تعطیلات بود و برای نظارت بر امور و دست‌یابی به این هدف، صدور پروانه‌های قانونی برای قطع درخت و حمل چوب‌آلات از فردا ۲۷ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ممنوع اعلام شد.

    فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان، ضمن اعلام آمادگی کامل نیروهای حفاظت از جنگل اظهارکرد: قطع و حمل هر گونه درخت حتی درختان باغی در این مدت ممنوع است.

    سرهنگ گلبینی مفرد خاطر نشان کرد: حتی مواردی که پیش از این تاریخ با مجوز برداشت شد یعنی فردی مجوز قطع را پیشتر گرفت و درخت را قطع کرد نیز باید در مکان خود دپو باشد تا بعد از تاریخ مقرر و اگر فردی در این مدت، چوب‌های دپو شده را حمل و نقل و جابه‌جا کند، تخلّف کرده و مشمول پلمپ می‌شود.

    وی تاکید کرد: این قانون برای پیشگیری از احتمال سوءاستفاده در ایام تعطیلات اعمال شد ضمن اینکه گشت‌های خودرویی و موتوری ما نیز تا ۱۵ فروردین افزایش یافته و ‌ نیروهای ما شیفت‌بندی شدند و خودروهای گشت ما نیز مشخص شدند و در تمام ایام نوروزی به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود و ما نیز در اداره‌کل منابع طبیعی بر عملکرد این گشت‌ها نظارت داریم.

    فرمانده یگان حفاظت بیان کرد: نیروهای قرق‌بان و نگهبانان جنگل ما نیز تعطیلی ندارند و برابر قانون در داخل جنگل حضور دارند وکلیه واحد های ایست‌بازرسی ما نیز فعالیت عادی خود را خواهند داشت.

    سرهنگ گلبینی مفرد در پایان تصریح کرد: صیانت از اَنفال، وظیفه همه است و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلّف اعم از تصرف زمین، برداشت شن و ماسه در حاشیه رودخانه‌ها و قطع درخت، مورد را نه تنها در ایام نوروز بلکه در طول سال با سامانه ۱۳۹ و شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند چون در فرماندهی کنترل ما، نیروها شبانه‌روزی مستقر و پیگیر گزارش‌های مردمی هستند.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *