×
×

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
عامل کمبودمرغ استان خروج آن است

  • کد نوشته: 6810
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۲
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برخی سودجویان، گوشت مرغ را از استان خارج می‌کنند که این امر به کمبود این کالا در بازار دامن زده است.
    عامل کمبودمرغ استان خروج آن است
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برخی سودجویان، گوشت مرغ را از استان خارج می‌کنند که این امر به کمبود این کالا در بازار دامن زده است.

    محمد محمدزاده روز چهارشنبه در این ارتباط اظهار داشت: کمبود گوشت مرغ در بازار استان، از یکی دو روز پیش از عید قربان مشاهده شد که البته این کمبود در تمام روزها نبوده و در برخی مقاطع گزارش شده است.

    وی درباره علت خروج گوشت مرغ از استان به وسیله سودجویان، گفت: گوشت مرغ و البته مرغ زنده، در این استان، ارزان تر از دیگر استان ها است و به نوعی ارزان ترین رقم را در کشور دارد از این رو، برخی افراد گوشت مرغ را از استان خارج می کنند.

    محمدزاده اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال و قیمت گوشت مرغ ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال است، اما هیچ کدام از استان ها، قیمت های تعیین شده در ستاد تنظیم بازار را اجرایی نکرده اند.

    هیچ استانی جز خراسان شمالی مصوبه تنظیم بازار را اجرا نکرد 

    عامل کمبود گوشت مرغ استان خروج آن است
    عامل کمبودمرغ استان خروج آن است

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: هیچ استانی جز این استان، مصوبه تنظیم بازار را اجرا نکرد بر این اساس، اختلاف قیمت با استان های دیگر که ۲۰ تا ۳۰ هزار ریال در هر کیلوگرم گوشت مرغ است، سبب شده تا بخشی از گوشت مرغ از استان خارج شود.

    محمدزاده با بیان اینکه خروج مرغ زنده، همچنان از استان ممنوع است، گفت: باید نظارت ها بیشتر شود تا جلو خروج گوشت مرغ از استان گرفته شود.  

    وی افزود: پیش از عید غدیر، ۶۸ تن گوشت مرغ، برای توزیع کشتار شد و در روز شنبه هفته جاری هم حدود ۵۵ تن گوشت مرغ در استان توزیع شد اما با این وجود، شاهد کمبود آن در بازار بودیم.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه نیاز استان به گوشت مرغ، روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن است اظهار داشت: در روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، تولید به اندازه نیاز نبود و این کمبود، سبب شد تا میزان گوشت مرغ توزیع شده، کم باشد.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *