×
×

 رییس سابق اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور
قیمت فعلی مرغ گرانفروشی است

  • کد نوشته: 50608
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ؛ حسین فاطمی در ارتباط با روند افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: نه‌تنها میزان تولید گوشت مرغ کاهشی نبوده، بلکه شاهد افزایش تولید این محصول نیز طی ماه‌های اخیر بوده‌ایم، ناگفته نماند که در روزهای اخیر با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز، مصرف مردم به سمت گوشت مرغ سوق داده شده است.
    قیمت فعلی مرغ گرانفروشی است
  • تبلیغ هدفمند

     رییس سابق اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور،علل افزایش قیمت گوشت مرغ  را رشد تقاضا در بازار دانست و طی ماه‌های اخیر از افزایش تولید این محصول خبر داد و گفت: گوشت مرغ در بازار باید به دست مصرف‌کنندگان ببین ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان باشد و نرخ ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتومانی گران فروشی است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ؛ حسین فاطمی در ارتباط با روند افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: نه‌تنها میزان تولید گوشت مرغ کاهشی نبوده، بلکه شاهد افزایش تولید این محصول نیز طی ماه‌های اخیر بوده‌ایم، ناگفته نماند که در روزهای اخیر با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز، مصرف مردم به سمت گوشت مرغ سوق داده شده است.

    وی در ادامه افزود:شاهد افزایش قیمت مرغ در پی افزایش تقاضا مجدد برای این محصول هستیم، چرا که طبق گزارش‌های موجود، ماهانه بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود؛ پس می توان گفت که در تولید کاهشی  دیده نمی شود، در صورتیکه هر گونه افزایش تقاضایی باعث می‌شود تا بازار این محصول را تحت‌شعاع خود قرار دهد.

    ماهانه بیش از ۲۵۰ تن گوشت مرغ نیاز داریم

    فاطمی گفت: مصرف ماهانه گوشت مرغ در گذشته به دلیل روال عادی مصرف گوشت،  حدود ۲۰۰ تن بود، اما شواهد اکنون نشان می‌دهد ماهانه بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ تن نیاز است تا بازار این محصول تنظیم شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: موضوعی که طی روزهای اخیر رخ داده قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۷۰ تا ۷۴ هزار تومان باشد که باعث شده نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ که به دست مصرف‌کننده می رسد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان باشد، در شرایطی که قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۶۵ تا ۶۸ هزار تومان است و باید این محصول با نرخ هر کیلوگرم ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

    عرضه قطعه‌بندی یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار است

    وی در ادامه بیان کرد: اکنون بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ناشی از عملکرد کشتارگاه‌ها و دلالان است، زیرا بخشی از گوشت مرغ که باید به طور کامل با نرخ ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود، به شکل قطعه‌بندی توسط دلالان، کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی با نرخ‌های بین ۱۲۰ تا ۱۹۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد، یعنی دو تا سه برابر قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و در عین حال سود کلانی را برای این گروه در پی دارد.

    وی با اشاره به اینکه مصرف مرغ درشت ذائقه ایرانی‌ها  است، گفت: به لحاظ تعداد در طی ماه‌های اخیر میزان جوجه‌ریزی ، با افزایش روبرو بوده یعنی ماهانه بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد، اما از لحاظ وزنی کاهش یافته است؛ به طور مثال در گذشته با محاسبه وزن ۲.۵ تا ۳ کیلوگرمی گوشت مرغ، با ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه بازار تامین می‌شد اما امروزه وزن گوشت مرغ در بازار بین ۱.۸ تا ۲.۵ کیلوگرم است؛ بنابراین بازار این محصول از لحاظ وزنی با اندکی کاهش روبرو است.

    توزیع نهاده‌های دامی در ۱۰ روز گذشته سرعت گرفت

    او کاهش وزنی مرغ را ناشی از کمبود نهاده‌های طیور دانست و افزود: این موضوع موجب شده تا تولیدکنندگان به دنبال تولید مرغ درشت نباشند، چرا که نهاده‌ای در اختیار ندارند که بخواهند مرغ را در سالن‌های پرورش بیشتر نگهداری کنند. تولیدکنندگان همچنان که با مشکل وقفه در تامین نهاده‌های طیور روبرو هستند، هر چند طی ۱۰ روز اخیر شاهد سرعت توزیع نهاده بین مرغداران هستیم.

    رییس سابق اتحادیه سراسری صنعت مرغداری کشور با اشاره به اینکه ماهانه نزدیک به ۲۶۰ تن گوشت مرغ از لحاظ وزنی نیاز داریم تا بازار این محصول تنظیم شود اظهار داشت: با نزدیک شدن به پایان سال، طبق روال هر ساله کمبود نهاده‌های طیور قوت می‌یابد زیرا در بازار پایان سال تجار به دلیل افزایش قیمت سال آینده، از عرضه نهاده‌ها خودداری می‌کنند؛ بنابراین این نگرانی برای بخش تولید وجود دارد که نهاده مورد نیازشان چگونه باید تامین شود.

    صنعت مرغداری نیازمند یک برنامه مدون است

    حسین فاطمی با اشاره به اینکه برای تولید و عرضه مرغ به بازار باید برنامه مدونی داشته باشیم، افزود: برای اینکه بازار دچار کمبود و افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی نشویم  صنعت مرغداری کشور نیازمند یک برنامه مدون است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین  قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ طی روزهای اخیر مجدد در بازار  بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده میر‌رسد این در صورتی است که براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران وضعیت تولید و کشتار گوشت مرغ مطلوب بوده است.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *