×
×

مدیریت هواشناسی گلستان:
شرایط قرمز جوی؛هواشناسی هشدار داد

  • کد نوشته: 7146
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۱
  • ۰
  • مدیریت هواشناسی گلستان با اعلام این خبر گفت : در طی ساعات آینده و با ورود و نفوذ جریانات ناپایدار جوی به این منطقه از شمال کشور؛احتمال زیاد مواج شدن دریا و وقوع بارش های نقطه‌ای و به تبع آن افزایش و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب دور از انتظار نبوده و شهروندان می بایست هشداهای هوشناسی را جدی است.
    شرایط قرمز جوی؛هواشناسی هشدار داد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیریت هواشناسی گلستان با اعلام این خبر گفت : در طی ساعات آینده و با ورود و نفوذ جریانات ناپایدار جوی به این منطقه از شمال کشور؛احتمال زیاد مواج شدن دریا و وقوع بارش های نقطه‌ای و به تبع آن افزایش و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب دور از انتظار نبوده و شهروندان می بایست هشداهای هوشناسی را جدی است.

    نور بخش داداشی در این ارتباط اظهار داشت: با نفوذ جریانات ناپایدار و شرایط نامساعد جوی بویژه بارش نقطه‌ای و رگباری در برخی نقاط استان ؛ موجب خطر آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در برخی از مناطق شمالی کشور را افزایش داده است.

    وی افزود: میزان بارش ناشی از فعالیت این سامانه جوی چشمگیر نبوده اما به سبب بارش های پراکنده و نقطه‌ای؛ موجب آبگرفتگی و سیلاب در برخی از شهرها و روستاهای استان گلستان طی روزهای آینده خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اوج این بارش ها در گلستان از عصر روز یکشنبه دوم شهریورماه آغاز و تا سه شنبه همین هفته ادامه دارد، افزود: همچنین تا چهارشنبه باید شاهد ابرناکی و مه آلود بودن آسمان، رعد و برق و کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد در استان خواهیم بود.

    شرایط قرمز جوی؛هواشناسی هشدار داد
    شرایط قرمز جوی؛هواشناسی هشدار داد

    داداشی گفت: با در نظر گرفتن سرعت ۶۰کیلومتر بر ساعت وزش شدید باد موجب مواج شدن دریای خزر خواهد شد که می بایست با هوشیاری و انجام مراقبت ویژه و بیش از پیش مسافران و بهره‌برداران دریا در این چند روز لازم و ضروری است.

    مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: که با بالا  آمدن آب رودخانه‌ها، موجب سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌هاو معابر و باعث کاهش دید،به احتمال زیاد ایجاد خسارت به سازه‌ها و زیر بناهای سبک بر اثر وزش باد، لغزش و رانش زمین و احتمال اصابت صاعقه از جمله خطرات پیش رو در استان طی روزهای آینده خواهد بود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *