×
×

افزایش ۵۰ درصدی خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

  • کد نوشته: 33216
  • ۱۴۰۰-۰۵-۳۰
  • ۰
  • عیسی بابایی در نشست خبری اظهار داشت: در شرایط فعلی ۷۸ هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد گلستان هستند که این رقم سال قبل نزدیک به ۵۰ هزار خانوار بود.
    افزایش ۵۰ درصدی خانواده زیرپوشش  کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • تبلیغ هدفمند

    چسرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به استفاده ۸.۹ درصد جمعیت استان از خدمات این نهاد گفت: تعداد خانوارهای زیرپوشش گلستان در یک‌سال اخیر ۵۰ درصد بیشتر شد.

    عیسی بابایی در نشست خبری اظهار داشت: در شرایط فعلی ۷۸ هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد گلستان هستند که این رقم سال قبل نزدیک به ۵۰ هزار خانوار بود.
    وی بیان کرد: از این تعداد خانوار بیش ۳۶ درصد به دلیل فوت سرپرست، بیش از ۳۰ درصد با هدف رفع فقر مطلق، ۱۸ درصد به علت از کارافتادگی سرپرست، ۸ درصد به دلیل مطلقه بودن و سه درصد به علت بیماری سرپرست، تحت پوشش کمیته امداد گلستان قرار دارند.
    سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با نگران کننده توصیف کردن روند افزایش آمار خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان گفت: ماهیانه ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای مستمری این خانوارها پرداخت می شود.
    وی به ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان این نهاد در گلستان اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی هزینه شد.
    سرپرست کمیته امداد گلستان به وضعیت مسکن مددجویان سیل زده استان اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۷۰ خانه برای سیل زدگان زیرپوشش این نهاد ساخته و در اختیار آن ها قرار گرفت.
    بابایی بیان کرد: تا پایان سال هم حدود هزار و ۵۰۰ خانه در دست ساخت دیگر تکمیل و در اختیار خانوارهای واجد شرایط قرار خواهد گرفت.به گفته وی ساخت حدود ۸۰۰ خانه دیگر برای سیل زدگان این نهاد در دست اجراست .
    طبق گزارش کمیته امداد گلستان از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری، ۱۴۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات این نهاد هستند
    مریم کارگر نجفی در مراسم جشن ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای بانوان ضمن بیان اینکه یک‌سوم زنان سرپرست خانوار کشور تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، ابراز داشت: ۶۳ درصد از مددجویان عادی و ۵۳ درصد در قالب تبصره ۱۴ را بانوان تشکیل می‌دهند.
    وی ضمن بیان اینکه ایجاد درآمد باثبات برای بانوان در مشاغل مورد تأکید کمیته امداد است، افزود: اما این ایجاد اشتغال زنان به‌خصوص برای افراد با سطح سواد پایین‌تر سخت‌تر خواهد بود بااین‌حال تلاش شد تا بتوان این بخش از جامعه را نیز توانمند و خودکفا کرد.
    مشاور ریاست کمیته امداد در امور بانوان بابیان اینکه تمام فعالیت کمیته امداد خانواده محوریت قرار دارد، ابراز داشت: توسعه اشتغال خرد خانگی به دلیل تحکیم بنیان خانواده در این نهاد دنبال می‌شود که دراین‌بین همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات مناسب شایان تقدیر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *