×
×

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی
کشف تکراری ضایعات

  • کد نوشته: 52989
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، بر اساس اعلام مسوولان شهرداری بجنورد، اکنون حدود ۱۰۰ انبار ضایعاتی در مرکز خراسان شمالی وجود دارد که بیشتر آن ها بدون داشتن مجوز از شهرداری فعالیت می‌کنند، شماری از این انبارها زیر پوشش صنف در و پنجره سازان نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام می کنند که البته این اقدام نیز غیرمجاز است...
    کشف تکراری ضایعات
  • تبلیغ هدفمند

    بوی تعفن زباله های دپو شده خانه‌های شهر بجنورد و تبدیل آنها به انبار ضایعات گاهی سبب نارضایتی و شاکی شدن شهروندان مرکز خراسان شمالی شده که ده‌ها تن زباله و ضایعات در جدیدترین مورد  از یک خانه مسکونی کشف و تخلیه شد.

    به گزارش بازار کسب و کار، بر اساس گفته مسوولان شهری، در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ انبار ضایعاتی در مرکز این استان وجود دارد که اکثر آن ها بدون هیچگونه مجوزی از شهرداری  در حال فعالیت هستند، شماری از این انبارها زیر پوشش صنف در و پنجره سازان نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام می کنند که البته این اقدام نیز غیرمجاز است.

    فعالیت انبارهای ضایعاتی سبب گلایه همسایه ها به عنوان یک شغل در دل شهر و مناطق مسکونی شده تا جایی که این لحظه با ورود دادستانی شماری از انبارها  پلمب شده است.

    فعالیت انبارهای ضایعاتی غیرمجاز که گاهی با خرید و فروش اموال مسروقه همراه می شود، آسیب هایی از قبیل تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست نیز به همراه دارد، همین چند وقت پیش بود که ۸۰ کامیون خاور زباله در یک خانه مسکونی واقع در بجنورد که با بوی بد و تعفن ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

    کشف ده‌ها تن زباله از یک خانه مسکونی

    امروز نیز به وسیله نیروهای شهرداری بجنورد و حکم دادستانی خانه ای در محله نیروگاه بجنورد که محل انباشت ضایعات و زباله شده بود پاکسازی شد.

    پیش از این مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی گفته بود که در این شهر نزدیک به ۱۰۰ انبار ضایعاتی وجود دارد که اکثر آن‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین؛ هادی قربانی  در این خصوص اظهار کرد: می توان گفت که در شرایط کنونی متاسفانه هیچ کدام از انبارهای ضایعاتی دارای مجوز برای فعالیت نیستند و تنها ۱۰ درصد از آنان مجوز صنف در و پنجره سازی دارند که در حرکتی ناشایست و غیر قانونی، اقدام به خرید و فروش ضایعات می کنند.

    وی با اشاره به خروج این انبارها از شهر افزود: به منظور ساماندهی انبارهای ضایعاتی، زمینی به گستره پنج هکتار در روستای ینگه قلعه در اطراف شهر بجنورد جانمایی شد و پیگیر هستیم تا این انبارها به این مکان منتقل شوند.

    ترکیب تولید پسماند در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است در ایران حدود ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، تر و ۳۰ درصد خشک است اما در اروپا ۳۰ درصد پسماندها تر و ۷۰ درصد خشک و در خراسان شمالی هم ۸۰ درصد پسماندها تر و ۲۰ درصد خشک است.

    محدوده شهر جای انبارهای ضایعات نیست

    معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در این باره گفت: براساس قانون وزارت کشور فعالیت انبارهای ضایعاتی در حریم و محدوده شهر غیرقانونی است و این انبارها باید از شهر خارج شود.

    مجید شادکام اظهار کرد: متاسفانه انبارهای ضایعاتی برای دریافت مجوز به شهرداری مراجعه نمی کنند و اداره صنعت، معدن و تجارت هم در اعطای پروانه فعالیت، این اصناف را به شهرداری ارجاع نمی دهد.

    وی تصریح کرد: پروانه فعالیت انبار ضایعات باید از شهرداری دریافت شود، همچنین باید بسته به نوع ضایعات از اصناف مربوطه نیز مجوز دریافت شود اما اداره کل صنعت، معدن تجارت در صدور پروانه ها استعلامی از شهرداری نمی گیرد.

    شادکام خاطرنشان کرد: شهرداری با انبارهای پنهان ضایعات مقابله می کند و از شهروندان درخواست داریم فعالیت این انبارها را گزارش دهند تا پیگیری های لازم و برخورد با آن انجام شود.

    براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *