×
×

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
سختگیرانه‌ترشدن نظارت برعرضه آردونان درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 20440
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اصغر رضازاده روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات حوزه آرد و نان در کارگروه اقدام مصوب شد تا نظارت ها شدت گرفته و گشتی مشترک بر فعالیت نانوایی ها نظارت و کنترل کند.
    سختگیرانه‌ترشدن نظارت برعرضه آردونان درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: عرضه آرد یارانه‌ای خارج از شبکه تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌شود و اخیرا نظارت بر این حوزه در استان تشدید شده است.

    سختگیرانه‌ترشدن نظارت برعرضه آردونان درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اصغر رضازاده روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات حوزه آرد و نان در کارگروه اقدام مصوب شد تا نظارت ها شدت گرفته و گشتی مشترک بر فعالیت نانوایی ها نظارت و کنترل کند.

    وی افزود: این کنترل ها شامل بررسی ساعات پخت، تعطیلی خودسرانه، عرضه آرد خارج از شبکه و یا عرضه و توزیع نان به صورت غیرمتعارف است.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بازرسی از نانوایی ها در طول سال انجام می شود اما اکنون و با بروز مشکل کمبود نان در نانوایی ها، نظارت ها جدی تر شده است.

    رضازاده گفت: برای جلوگیری از تخلفات، سهمیه نانوایی های متخلف به میزان ۲۰ درصد کاهش می یابد و این سهم به نانوایی های منظم که عملکرد مطلوبی دارند، اختصاص می یابد.

    وی با بیان اینکه یکی از تخلفات در حوزه آرد و نان، مصرف نان در واحدهای دامداری است، اظهار داشت: بخشی از نان تولیدی در نانوایی ها به مصرف خوراک دام می رسد، با وجود اینکه نان گندم، برای دام خوراک مناسبی نیست اما افزایش قیمت نهاده های دامی و اختلاف قیمت آن با نان سبب شده تا دامداران به خرید نان و مصرف آن برای دام سوق یابند.  

    وی درباره تخلف حوزه آرد و نان در روستاها گفت: پیش از این، مناطق عشایری و برخی از روستاها که نانوایی ندارند، آرد خانه پزی دریافت می کردند، اما این اهالی آرد را به مصرف دام  می رساندند و یا آن را خارج از شبکه عرضه می کردند.  

    رضازاده افزود: این امر سبب شد تا در روستاهای مجاور و یا شهرها، شاهد صف در نانوایی و افزایش تقاضا برای نان باشیم، بر این اساس سهم آرد خانه پزی حذف شد و در اختیار نانوایی ها قرار گرفت تا نان به مصرف خانوارها برسد.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون هزار و ۳۲۹ واحد نانوایی در این استان فعال است که هزار و ۱۱۲ نانوایی یارانه پز و ۲۱۷ نانوایی نیمه یارانه ای است.  

    سرانه مصرف آرد در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بیش از میانگین کشوری است.

    بر اساس این گزارش، میانگین مصرف مصرف آرد در این استان در هر ماه ۹.۵ کیلوگرم است که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم گزارش شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *