×
×

تهدید۲۶۰روستای خراسان شمالی توسط حوادث طبیعی

  • کد نوشته: 26756
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر صابری روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی و مهم ساخت و ساز در روستاها، وقوع سیل و جاری شدن روان آب است که بعضا خسارت های زیادی به ساکنان این مناطق تحمیل می کند.
    تهدید۲۶۰روستای خراسان شمالی توسط حوادث طبیعی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ساکنان ۲۶۰ روستای استان در معرض تهدید حوادث طبیعی قرار دارد که عمده این تهدیدها سیل است. 

    تهدید۲۶۰روستای خراسان شمالی توسط حوادث طبیعی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر صابری روز چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی و مهم ساخت و ساز در روستاها، وقوع سیل و جاری شدن روان آب است که بعضا خسارت های زیادی به ساکنان این مناطق تحمیل می کند. 

    وی افزود: برای بررسی خطرات و راهکارهای حل مشکل خطرات، باید پهنه های خطر مورد مطالعه علمی قرار گیرد، در این زمینه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست تامین اعتبار شده است تا با انتخاب مشاور، پهنه های خطر مورد مطالعه قرار گیرد. 

    وی اظهار داشت: در بارندگی ها و سیل بهار ۹۸، خسارت های زیادی به روستاهای استان وارد شد، بارندگی ها سبب رانش زمین و خسارت به مناطق مسکونی و نیز زیرساخت طرح هادی در برخی از روستاها شد. 

    صابری تصریح کرد: این خسارت ها از ۶۵ روستای استان گزارش شد، در این زمینه تیمی از پژوهشکده سوانح ایران در استان حضور و روستاها را مورد بازدید قرار داد.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: برای تامین ایمنی و حل مشکل تهدیدهای ۶۵ روستا، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که صرف پروژه های مختلف برای ایمن سازی روستاها شد. 

    وی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ایمن سازی کامل در روستاها کافی نیست و با این میزان اعتبار تنها بخشی از پروژه های مورد نیاز اجرا شد. 

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه های ایمن سازی در این ۶۵ روستا دست کم به ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بر این اساس باید دست کم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در این زمینه تامین شود. 

    بر اساس این گزارش بارندگی‌ها، رانش زمین و سیلاب در سال گذشته خسارت‌های زیادی به طرح‌های عمرانی روستاهای استان خراسان شمالی وارد کرده است.

    حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

    رانش زمین،  سنگ غلتان، سیل و زلزله از جمله مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی است. 

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *