رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: امسال در قالب طرحی جامع و مردم پایه، در۱۰هزار و ۲۸۳ روستا به صورت هدفمند طرح‌های محرومیت زدایی اجرا می‌شود.
×
×

رئیس بسیج سازندگی کشور:
محرومیت زدایی ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کشور

  • کد نوشته: 32890
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۵
  • ۰
  • رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: امسال در قالب طرحی جامع و مردم پایه، در۱۰هزار و ۲۸۳ روستا به صورت هدفمند طرح‌های محرومیت زدایی اجرا می‌شود.
    محرومیت زدایی ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کشور
  • تبلیغ هدفمند
    ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کشور محرومیت زدایی می‌شوند
    محرومیت زدایی ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کشور

    رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: امسال در قالب طرحی جامع و مردم پایه، در۱۰هزار و ۲۸۳ روستا به صورت هدفمند طرح‌های محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

    سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی  در بوشهر افزود: اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است.

    وی بیان کرد: بخش دوم طرح محرومیت زدایی مردم پایه شناسایی و رسیدگی به محله‌های حاشیه نشین و آسیب پذیر اجتماعی شهری است که در زمان حاضر یکهزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی شده و از این شمار امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.

    زهرایی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۹ که فعالیت‌های بسیج سازندگی غیر هدفمند اجرا می‌شد به صورت میانگین هشت هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا می‌شد و با  تغییر رویکرد و هدفمند کردن فعالیت‌ها سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۰۰ طرح با کمک نهادهای مختلف با ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

    وی یادآور شد: سال گذشته ۱۱۲ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد و امسال با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

    زهرایی با تاکید براینکه تلاش شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه به صورت هدفمند در راستای رفع محرومیت گام برداشته شود گفت: جنس پروژه‌های بسیج سازندگی بزرگ، زیرساختی و به صورت پیمانکاری نیست بلکه پروژه‌های این سازمان کوچک، زودبازده، عام المنفعه، محرومیت زدا، غیرانتفاعی و با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

    وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی، راه خنثی‌سازی تحریم‌ها مردم‌پایه کردن اقتصاد است و بسیج سازندگی برای این هدف برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

    رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ طرح اقتصاد مقاومتی را با هدف ایجاد اقتصاد مردم پایه مطرح و بسیج نیز با قدرت وارد کار شد.

    زهرایی بیان کرد: کارهایی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی بسیج سازندگی اجرا شد که از جمله آنها ایجاد قطب صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی است.

    وی ادامه داد: در زمان حاضر ۴۳۵ محصول در کشور شناسایی شده و امسال قرار است روی ۳۲ محصول به عنوان قطب و پایتخت به صورت ویژه کار شود.

    زهرایی گفت: در جنگ اقتصادی راه خنثی‌سازی تحریم‌ها مردم‌پایه کردن اقتصاد است به این معنی که سیاست مدیریت زنجیره ارزش در محصولات مزیت‌دار هر منطقه و جغرافیا اجرا شود که در استان بوشهر که سومین استان تولید خرما در کشور است باید به این محصول توجه جدی صورت گیرد.

    وی با اشاره به محصول گوجه فرنگی و صنایع دستی “عبا ” در استان بوشهر گفت: باید با ایجاد صنایع تبدیلی، صدور مجوزها و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل حمایت و آن را برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صرفه کرد که بسیج سازندگی به‌عنوان یک حلقه میانی برای روان سازی کار باید این نقش را انجام دهد.

    زهرایی در مورد کمک‌های مومنانه بسیج سازندگی در سال گذشته اضافه کرد: در پنج مرحله توزیع ۱۴.۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۹ هزار جهیزیه و یک میلیون و ۱۰۰ هزار لوازم خانگی، ۱.۵میلیون تبلت و کیف و کفش، ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۳۰ میلیون پرس غذای گرم توزیع و کار مرمت ۱۴هزار خانه و آزادی پنج هزار و ۲۸۰ زندانی نیز انجام شده است.

    رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه بسیج تعیین کننده مردم سالاری دینی در کشور است اظهار کرد: سال ۱۳۷۹ بود که بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد تا مأموریت محرومیت‌زدایی را در کشور انجام دهد، در زمان حاضر بیش از ۷٠٠ هزار نفر در ۴٢ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

    زهرایی از تشکیل هفت هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

    وی ادامه داد: در زمان حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *