×
×

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان
راه علاج مشکلات کشور، مسیر مهارت است

  • کد نوشته: 47873
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۰
  • ۰
  • کرایلو اشاره کرد: مهر و آبان بسیار پر مشغله ای داشتیم زیرا قبل از این مسابقات ، جشنواره زعفران در روستای وامنان آزادشهر برگزار شد که گلستان میزبان ۳۰ عکاس برتر کشور از ۱۷ استان بود . که عکاسان برتر این مسابقات همانند این مسابقات به لیون فرانسه اعزام خواهند شد.
    راه علاج مشکلات کشور، مسیر مهارت است
  • تبلیغ هدفمند

    اختتامیه بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و روسای ستادی مراکز و داوران و کارشناسان و رقابت کنندگان و خانواده های آنها در سالن اجتماعات دانشکده مائده پردیس گرگان برگزار شد. که در این مراسم از نفرات اول تا سوم این مسابقات تقدیر شد .

    در این مراسم حمزه کرایلو مدیر کل فنی و حرفه ای استان با تشکر از تمامی مدیران و داوران و مربیان و شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: راه علاج مشکلات کشور، طی کردن مسیر مهارت است و نگاه دبیر خانه اشتغال به رشته های فنی تغییر کرده و در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

    کرایلو اشاره کرد: مهر و آبان بسیار پر مشغله ای داشتیم زیرا قبل از این مسابقات ، جشنواره زعفران در روستای وامنان آزادشهر برگزار شد که گلستان میزبان ۳۰ عکاس برتر کشور از ۱۷ استان بود . که عکاسان برتر این مسابقات همانند این مسابقات به لیون فرانسه اعزام خواهند شد.

    خواجه مظفری مدیر کل کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم به گفت: با یک بررسی دهه ی اخیر و نگاهی به زندگی ثروتمندان و کار آفرینان جهان، می توان نقش و اثر علوم و تکنیک های دانش بنیان را به وضوح دید.

    وی ادامه داد:در استان گلستان ، فقط در بخش تعاون ۷ شرکت تعاونی دانش‌ بنیان در حال فعالیت است که ۲ شرکت تعاونی هم در حوزه ی خلاقیت و نوآوری فعال هستند و گواهی خلاقیت و نوآوری دارند و ۲ شرکت تعاونی در حال ثبت در بخش دانش بنیان ها فعال هستند.

    خواجه مظفری تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های جامعه امروز ، معضل بیکا ی است که برای گذشتن از این معضل، در این سال‌ها راهکارهای مختلف و متعددی ارائه شده که متاسفانه علی رغم نتایج مقطعی هنوز این مسئله بعنوان یک دغدغه برای مردم و مسئولین باقی مانده است.

    وی در ادامه افزود: پذیرش اصل برتری دانش و فناوری و تلاش شرکت کنندگان در این مسابقه بر کسی پوشیده نیست اما در جهت پیاده سازی دانش ، نیاز به دانش دیگری دارد تا بتواند سیاست ها و استراتژی های توسعه و پایه ریزی های اقتصاد کشور به سمت دانش بنیان هاست.

    وی رو به شرکت کنندگان و تبریک به مقام آوران تاکید کرد: اگر در این مسابقات مقام نیاوردید. همینکه در این مسابقات شرکت کردید ، دارای مقام هستید چون ورود شما به استان گلستان و حضور و شرکت در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت نشانه ی پیروزی شماست.

    شهریور معاون پژوهش وبرنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی حرفه ای کشور در مراسم اختتامیه مسابقات مِ مهارت گفت: استان گلستان شهرستان گرگان با وجود محدودیت ها میزبانی شایسته ای در حد تراز مسابقات بین المللی برگزار ‌کرد که قابل تقدیر است.

    شهریور تصریح کرد: علی رغم اینکه این مسابقات در یک شهرستان برگزار شد با تمام محدودیت ها باعث شد برای دومین بار میزبانی این مسابقات را به استان گلستان بدهیم، و حتی مسابقات بین المللی دوستانه را هم پیش بینی کرده ایم که در این استان با همین رشته ها یی که در حال برگزاری است ، برگزار کنیم.

    شهریور ادامه داد: حل مشکلات و معضلات کشور ، بخشی در حوزه ای ایجاد اشتغال و اشتغال پذیری افراد از طریق توسعه مهارت هاست و با همین رویکرد و با همین نگاه مورد حمایت مسئولین فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

    وی تصریح کرد: در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت که با حضور ۵۹۰ نفر از سراسر کشور در ۳۷ رشته به میزبانی ۹ استان در حال برگزاری است.این مسابقات نقش مهمی در ترویج فرهنگ مهارت آوزی در کشور دارد.

    وی تأکید کرد: با توجه به بحران بیکاری در کشور، رویکر سازمان و توجه ویژه به رشته های است که بازار کار نیازمند است و تلاش برای توسعه این مهارت هاست. اینده ی کشور در توسعه مهارت ها در حوزه های اطلاعات است.

    شهریور درباره ی ۶ رشته ای که در استان گلستان برگزار شد گفت: این رشته ها در حوزه فناوری اطلاعات است و پردازش ابری یکی از این رشته های بسیار موفق است که باید به آن توجه بیشتری شود.

    او اضافه کرد: امنیت سایبری در این مسابقات نبود اما جزو رشته هایی است که کشور به آن نیاز دارد و در حوزه ی اقتصاد دیجیتال برنامه ی هفتم لایحه ای پیش بینی شده که وزارت کار۵۰۰ هزار نفر نیرو تربیت کند برای اقتصاد دیجیتال؛ و هدف از این مسابقات تربیت نیرو برای اقتصاد دیجیتال است.

    شهریور اذعان داشت: تا کنون ۲۵ مدال در ۶ رشته در سطح دنیا از آن کشور ما بوده که مدال آورترین رشته هاست. و امیدواریم در مسابقات آسیایی و هم در مسابقاتی که در روسیه و لیون فرانسه برگزار می شود هم کسب مدال کنیم.

    وی پیشنهادی هم با این مضمون ارائه داد: از آنجایی که مسئولین برگزاری مسابقات در اداره کل استان گلستان تجهیزات بسیار خوبی را مهیا کرده اند و با توجه به اینکه دو دوره مسابقات هم در این استان برگزار شده است، گلستان می‌تواند قطب آموزش مهارت های تخصصی فناوری های نو باشد.سازمان حمایت کند و بصورت مشترک چند کارگاه در استان راه اندازی شود و گلستان ظرفیت دارد که قطب این رشته ها در کشور شود.

    شهریور در پایان گفت: ۴۰ درصد مهارت‌های موجود در آینده دیگر وجود نخواهند داشت چون مهارت های جدید جایگزین خواهد شد، پس نیاز به آموزش های مهارتی داریم.

    نویسنده: زهرا پائین محلی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *