×
×

رئیس کل بانک مرکزی
با طرح «ریال برون مرزی»درخواست صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی حل می‌شود

  • کد نوشته: 50765
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین، محمدرضا فرزین در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به نتایج این نشست اظهار کرد: این موضوع یکی از درخواست‌های تجار مشهدی برای صادرات به افغانستان بود که با اجرایی شدن طرح ریال آف شور پاسخ داده شده به جای ارز خارجی تجار می‌توانند برای صادرات از ریال برون مرزی بهره گیرند.
    با طرح «ریال برون مرزی»درخواست صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی حل می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس کل بانک مرکزی گفت: ماه‌ها است که طرح ریال برون مرزی یا آف شور در بانک مرکزی در حال بررسی است و درخواست صادرکنندگان با اجرایی شدن آن برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل خواهد شد و با ریال برون مرزی آنان می‌توانند رفع تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، محمدرضا فرزین در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به نتایج این نشست اظهار کرد: این موضوع یکی از درخواست‌های تجار مشهدی برای صادرات به افغانستان بود که با اجرایی شدن طرح ریال آف شور پاسخ داده شده به جای ارز خارجی تجار می‌توانند برای صادرات از ریال برون مرزی بهره گیرند.

    وی گفت: در بانک مرکزی مقررات طرح ریال برون مرزی تدوین شده و اجرای این طرح را تاکنون یک یا دو بانک آغاز کرده‌اند و در تمام بانک‌های کشور بزودی عملیاتی خواهد شد.

    فرزین با شاره به سایر توافقات در این نشست گفت: در خصوص تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزند آوری بطور قطع تکالیف این بانک تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد و سیستم بانکی تمام تسهیلات را پرداخت خواهد کرد، از آنجا که در خراسان رضوی تعداد متقاضی در صف این تسهیلات بسیار است، مقرر شد که از حجم متقاضیان در صف‌ها کاسته شده و تسهیلات به همه آنان پرداخت شود.

    وی در ادامه اضافه کرد: وثایق سنگین برخی از روسای بانکها مشکل دیگر مطرح شده در این تشست برای تسهیلات خرد بود که در بانک مرکزی این موضوع  مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص متخلفین که در برابر پرداخت تسهیلات خرد وثایق سنگینی طلب کرده‌اند، پیگیری جدی انجام خواهد گرفت.

    نویسنده: سکینه جافرنوده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *