×
×

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد؛
اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی برای تخصیص اعتبارات

  • کد نوشته: 50865
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین از سازمان برنامه و بودجه، نهمین جلسه بررسی بخش تفصیلی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و رؤسای امور این سازمان برگزار و گزارش «اعتبارات مورد نیاز امور آب، کشاورزی و محیط زیست در سال ۱۴۰۳» از سوی امور آب، کشاورزی و محیط زیست ارائه شد.
    اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی برای تخصیص اعتبارات
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی برای تخصیص دقیق و هدفمند اعتبارات، گفت: اولویت در تخصیص اعتبارات با مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور و طرح‌های خاتمه یافتنی طی امسال و سال آینده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین از سازمان برنامه و بودجه، نهمین جلسه بررسی بخش تفصیلی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و رؤسای امور این سازمان برگزار و گزارش «اعتبارات مورد نیاز امور آب، کشاورزی و محیط زیست در سال ۱۴۰۳» از سوی امور آب، کشاورزی و محیط زیست ارائه شد.

    منظور در این نشست ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های ملی، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانست و گفت: بخش زیادی از طرح‌های عمرانی را باید با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف کنیم و ضعف کنونی در نظارت و پایش، باید جبران شود.

    گام اساسی برای شفاف‌سازی و انضباط مالی

    معاون رئیس‌جمهور افزود: موضوع پرداخت به ذینفع نهایی، یکی از برنامه‌های بسیار مهم دولت در دوره جدید بوده و کار بزرگی است که اجرای دقیق و مستمر آن از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور، یک گام اساسی در جهت شفاف‌سازی و انضباط مالی در کشور خواهد بود.

    وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی در فرآیندهای سازمانی، بیان کرد: سیستم یکپارچه مدیریت مالی (FMIS) کاری بزرگ از جنس هوشمندسازی بودجه‌ای است و موفقیت آن نیاز به سازماندهی، تدوین نقشه راه و تقسیم کار دارد که لازم است همه بخش‌های سازمان در جهت توفیق آن بکوشند.

    نظام اولویت‌دهی طرح‌ها در دستگاه‌ها برقرار شود

    منظور با بیان اینکه سامانه‌محور شدن فعالیت‌ها و یکپارچه‌سازی و انسجام سامانه‌ها در سازمان یک راهبرد مهم هوشمندسازی بودجه‌ای است، گفت: تدوین گزارش‌های نظارتی از سوی بخش‌های مختلف سازمان، یک مسئولیت اصلی است که با هوشمندسازی فرآیندها می‌توان انتظار داشت بخش نظارتی رشد چشمگیری یابد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ساماندهی سیستم‌های نظارتی نقش بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از بودجه دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به مردم دارد، ادامه داد: لازم است نظام اولویت‌دهی طرح‌ها در دستگاه‌ها برقرار شود و برای این کار باید شناسنامه طرح‌ها به روز باشد و گزارش‌های نظارتی بر مبنای دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های نظارتی به صورت ماهیانه تهیه شوند.

    ایجاد شفافیت مالی با نظام‌مندسازی و سازماندهی نظارت‌ها

    وی با تاکید بر اینکه نظام‌مندسازی و سازماندهی نظارت موجب انضباط بیشتر و شفافیت مالی خواهد شد، تاکید کرد: چنانچه دستگاه‌ها بر اساس گزارش‌های نظارتی دقیق در اجرای طرح‌ها اقدام کنند، در کنار شفافیت به‌دست آمده، تحولات زیادی را شاهد خواهیم بود.

    منظور با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی برای تخصیص دقیق و هدفمند اعتبارات، خواستار همکاری سازمان با دستگاه‌ها در اولویت‌بندی طرح‌ها شد و گفت: اولویت در تخصیص اعتبارات با مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور و طرح‌های خاتمه یافتنی طی امسال و سال آینده است.

    سازمان برنامه و بودجه برای حل مسائل کشور، راه‌حل ارائه دهد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با توضیح ضرورت اصلاح ساختار بودجه بر اساس شاخص‌هایی همچون انضباط مالی، شفافیت، نظارت و هوشمندسازی بودجه‌ای، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست جمهور، به سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان یکی از اجزای پرتلاش دولت عنایت دارند و انتظارشان این است که سازمان برای حل مسائل کشور، راه‌حل و برنامه ارائه دهد که با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای کارشناسی در سازمان، باید به این انتظارات پاسخ مناسبی بدهیم.

    معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *