×
×

محمدرضا صنعتی رئیس اتحادیه املاک
مشاورین‌املاک نقشی در افزایش‌قیمت‌مسکن ندارند/به همراه‌فیلم

  • کد نوشته: 51522
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۲
  • ۰
  • محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب وکار آنلاین اظهار کرد: بعضی از مردم احساس می‌کنند مشاورین املاک عامل گرانی و نقش گرانی در حوزه مسکن را دارند اما این چنین نیست.
    مشاورین‌املاک نقشی در افزایش‌قیمت‌مسکن ندارند/به همراه‌فیلم
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان با بیان اینکه قیمت مسکن، دست مشاورین املاک نیست، گفت: مشاوران املاک فقط به عنوان واسطه گران قیمت پیشنهادی فروشنده را به متقاضیان اعلام می کنند و نقشی در رشد بی رویه قیمت مسکن ندارند.

    محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب وکار آنلاین اظهار کرد: بعضی از مردم احساس می‌کنند مشاورین املاک عامل گرانی و نقش گرانی در حوزه مسکن را دارند اما این چنین نیست.

    وی بیان داشت: طبق مصوبه شورا برای مسکن مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت ملک، مشاوران املاک وظیفه دارند تا افزایش قیمت را به مالکان ابلاغ کنند.

    صنعتی در مورد حق وحقوق مستاجر تاکید کردو گفت: اگر مستاجر بخواهد به حق و حقوق خود برابر شورای عالی مسکن برسد باید یک اظهارنامه برای مخاطب خودش (موجر)بدهد.

    وی به اهمیت شناسه کدهای رهگیری اشاره کرد و گفت: برای حفظ امنیت مال مردم باید کد رهگیری در سامانه ثبت شود و اگر قرارداد به صورت دستی نوشته شود قابلیت رسیدگی ندارد و به حق و حقوق خود نمی رسند.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک گفت: قانون به قراردادهای دو سال گذشته نگاه می‌کند اگر مالک از آن مبلغ بیشتر افزایش داده باشد، قابلیت رسیدگی دارد.

    وی ادامه داد: از همکاران خودم تقاضا دارم حتماً بعد از نگارش قرارداد‌ها شناسه کد رهگیری را بگیرند، اگر نگیرند تعزیرات به استناد ماده ۱۷ جرایم در نظر گرفته شده است.

    صنعتی گفت: شهروندان با اتحادیه ارتباط مستقیم داشته باشند زیرا کار اتحادیه صلح و سازش است و پرونده‌ها قبل از اینکه به سیستم قضایی برود همان جا حل و فصل می‌شود. وی بیان کرد: از خردادماه تا اول بهمن ماه ۱۴۰۲، ۱۵۰ پرونده رسیدگی شد و به صلح و سازش ختم شد.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک گرگان تصریح کرد: مالک و مستاجر و خریدار و فروشنده هر کس در موضوع بحث اجاره مسکن مشکلی داشت به اتحادیه مراجعه کند و اتحادیه بر اساس چهارچوب قانون پاسخگو است وهمه همکاران باید همکاری لازم را با مردم داشته باشند.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *